اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کمک به تپش قلب‌های حسینی در محرم؛

دست‌هایی که برای نوع‌دوستی گره‌ می‌شوند!
در محرم امسال نیز عاشقان حسینی با اهدای خون به تداوم تپش قلب‌های حسینی کمک کرده و با این کار خیرخواهانه در حیات دوباره یک انسان سهیم می‌شوند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، ماه  محرم  که فرا می‌رسد عاشقان حسینی با شور و شوق خاصی نذورات خود را در راه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)ادا می کنند و در این بین یکی از نذرواتی که طی سال های اخیر بیشتر در بین عزاداران حسینی رواج پیدا کرده اهدای خون است.

گرچه نیاز به اهدای خون منحصر به زمان خاصی نیست و بیمارانِ نیازمند خون، همیشه به نوع‌دوستی و ایثار دیگران نیاز دارند تا به واسطه این قطره حیات‌بخش دوباره طعم شیرین زندگی را بچشند اما عاشقان اباعبدالله(ع)در این ماه به امر اهدای خون اهتمام ویژه‌ای می‌ورزند تا با این کار در تداوم تپش قلب‌های حسینی سهیم باشند.

سالانه حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به منظور اهدای خون به مراکز  انتقال خون  کشور مراجعه می کنند که از این تعداد دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر موفق به اهدای خون می شوند.

از یک واحد خون، گلبول خون فشرده گرفته می‌شود که در جراحی‌ها کاربرد دارد، سپس از آن پلاکت گرفته می‌شود که به مصرف بیماران سرطانی می‌رسد، پلاسمای خون نیز در بیماران کبدی و سوختگی استفاده می‌شود از این رو با اهدای یک واحد خون می‌توان جان سه نفر را نجات داد، همچنین هر واحد خون اهدایی حدود ۴۵۰ میلی لیتر و معادل فقط ۱۰ درصد حجم کل خون بدن است.

اجرای پویش«ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه»در محرم

در ماه محرم امسال نیز به منظور کمک به بیماران برنامه ها و پویش های مختلفی در استان گلستان برگزار می شود تا عزاداران حسینی با تأسی از سرور و سالار شهیدان ایثار و نوع‌دوستی خود را به نمایش بگذارند در همین راستا پویش«ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه»در سراسر استان گلستان برگزار می شود.

در کنار این پویش برنامه نذر خون نیز همچون سال های گذشته در ماه های محرم و صفر با شعار فرهنگ حسینی و نذر عاشقان اباعبدالله حسین(ع)در جای‌جای گلستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان در این خصوص در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:در هر سه ثانیه یک بیمار به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کند، همچنین در طول عمر از هر سه نفر حتما یک نفر به تزریق خون و فرآورده های خونی نیاز دارند.

«فاطمه محمدی»با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخیره بانک خون استان گلستان ۱۰ روزه است، افزود:خوشبختانه استان در شرایط مطلوبی قرار دارد و همه گروه های خونی به میزان کافی وجود دارد اما این به معنای آن نیست که نیازی به اهداکننده نداریم.

ادارات انتقال خون گلستان در تاسوعا و عاشورای حسینی باز است

وی نیاز به اهدای خون را همیشگی دانست و یادآور شد:اهداکنندگان باید به صورت مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند در همین راستا در دهه محرم امسال پایگاه های ثابت و سیار اهدای خون در گلستان فعال هستند و در روز تاسوعا و همچنین صبح روز عاشورا پایگاه هیا انتقال خون در استان باز است.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با اشاره به اینکه شعار ما در محرم امسال«ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه»است، خاطرنشان کرد:در سراسر استان گلستان تیم های سیار راه اندازی شده تا مردم استان به ویژه روستائیان به اهدای خون دسترسی پیدا کنند.

محمدی با تأکید بر اینکه امسال نیز به تناسب هر سال پایگاه های ثابت و سیار خونگیری در نقاط مختلف استان گلستان برپا می شود، ادارات انتقال خون در سراسر استان گلستان اعم از علی آبادکتول، گنبدکاووس و گرگان صبح و عصر در خدمت اهداکنندگان هستند.

وی از اجرای پویش«نذر خون»در گلستان خبر داد و تصریح کرد:به مناسبت دهه اول محرم و تقارن آن با هفته اهدای خون، پویش نذر خون در استان گلستان برگزار می شود البته اجرای این پویش تنها محدود به دهه اول محرم نیست و اهداکنندگان تا پایان ماه محرم و صفر می توانند برای شرکت در این پویش به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93480



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96