اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون علوم پزشکی گلستان خبرداد؛

آمار بالای بیماری «سرطان» در گلستان/ کمبود برخی داروها محتمل است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: گلستان، آمار بالایی در بیماری سرطان دارد لذا مصرف برخی از داروها بالا است و ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، پانیذ صدرایی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد:آمار بیماران مبتلا به سرطان در گلستان بالا بوده و این مسأله، استان را به قطب این بیماری در کشور تبدیل کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد:به دلیل تعداد بالای بیماران میزان مصرف داروهای خاص هم در استان بالا است.

وی گفت:تعداد داروهایی که در نسخ این بیماران به صورت تکراری استفاده می‌شود پنج قلم بوده که میزان استفاده آن بیش از دیگر داروها است.

صدرایی بیان کرد:بر حسب شرایط، دارو به استان تخصیص داده می‌شود و ممکن است پاسخگوی نیاز بیماران استان نباشد اما با توجه به تعداد بیماران و برنامه‌ریزی انجام شده تلاش کردیم که درمان بیماران مختل نشود.

طبق گفته وی افراد می‌توانند کمبود دارو به سامانه مشخص گزارش کرده کرده و آنها پاسخگویی بیماران خواهند بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد:طرح دارویار از ۲۳ تیر آغاز شده و در استان در این خصوص مشکل خاصی نداشته ایم و تمام بیماران اگر با نسخه الکترونیک مراجعه کنند پرداخت فرانشیز برای آنها تغییری نکرده است.


http://www.caspiankhabar.com/93527



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96