اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان خبرداد؛

افزایش شهرهای قرمز کرونایی گلستان/ ۱۱۸۶ فوتی ثبت شده است
استاندار گلستان از افزایش شهرهای قرمز کرونایی استان خبرداد و گفت: آمار تعداد جان باختگان از آغاز شیوع این ویروس در گلستان به هزار و ۱۸۶ رسیده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، علی‌محمد زنگانه بعدازظهر شنبه در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس  کرونا  اظهارکرد:شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی در گلستان به چهار شهر افزایش یافت.

 استاندار  گلستان افزود:براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت شهرستان‌های ترکمن، کردکوی، علی آبادکتول و گالیکش در وضعیت بسیار قرمز، شهرستان های گرگان، آزادشهر، رامیان، کلاله، گمیشان، مراوه تپه و مینودشت در وضعیت نارنجی و شهرستان های آق قلا، بندرگز و گنبدکاووس هم در فهرست شهرهای زرد قرار گرفته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:آمار تعداد جان باختگان از آغاز شیوع این ویروس در گلستان به هزار و ۱۸۶ رسیده در حالی همه شهدای گلستان از ابتدای جنگ تحمیلی تاکنون حدود چهار هزار نفر بودند.

استاندار گلستان با بیان این که حفظ جان مردم اهمیت دارد، افزود:مبارزه با ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که رفتار ویروس در ادامه چگونه باشد.

وی بیان کرد:ارتباط مستقیم و معنارداری بین میزان واکسیناسیون با ابتلا و فوت ناشی از انتشار این ویروس وجود دارد که خوشبختانه در دوزهای اول و دوم تا حدودی با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، وضعیت خوب است.

زنگانه ادامه داد:در دوز سوم و چهارم هم باید بر تولید محتوا بیشتر تمرکز کرده تا با همکاری و همفکری کمیته‌های زیرمجموعه، تلاش ها اثرگذاری بیشتر داشته باشد.

استاندار گلستان گفت:در شهرهایی که اقوام مختلف زندگی می‌کنند، عدم استقبال این افراد بهانه و راه فراری برای مدیران شده در حالی که مدیران باید با روش ها مختلف مردم به تزریق  واکسن  دعوت کنند.

وی افزود:با توجه به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس باید مساله واکسیناسیون کودکان و دانش‌آموزان را جدی بگیریم و از سوی دیگر مدیران و روسای ۱۰ دانشگاه استان با توجه به بازگشایی کلاس‌ها از مهرماه و همچنین برگزاری کلاس‌های کارگاهی باید در جلسات ستاد حضور داشته باشند و برای مباحث واکسیناسیون برنامه‌ریزی کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93551



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96