اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جان دوباره به ۲ محکوم به قصاص در استان گلستان در قالب پویش "به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم"
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دو محکوم به قصاص این هفته با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف استان و گذشت بزرگ اولیای دم، از قصاص نجات یافتند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار داشت:یکی از این محکومان، مرد 48 ساله‌ای است که تیرماه امسال، در دعوای ارث و میراث، ناخواسته سبب مرگ پدرش شد و اولیای دم به حرمت ماه محرم، از درخواست  قصاص  چشم پوشیدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد:دومین محکوم به قصاص هم مرد 39 ساله‌ای است که چهار سال پیش در دعوای خانوادگی، مرگ همسرش را رقم زد.

آسیابی افزود:به درخواست اولیای دم حکم قصاص پرونده صادر شد و از سه سال پیش در نوبت اجرا قرار گرفت.
 

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد:اعضای  شورای حل اختلاف  زندان گرگان از دو سال پیش تلاش برای کسب رضایت از اولیای دم را آغاز کردند که بی‌نتیجه بود.

وی ادامه داد:امسال پس از تعیین تاریخ اجرای حکم، بار دیگر تلاش‌ها برای سازش آغاز شد و این بار خانواده مقتول به حرمت ایام محرم، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم منصرف شدند.

آسیابی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون به یازده محکوم به قصاص در استان به لطف گذشت بزرگ اولیای دم، فرصت زندگی دوباره، داده شد.


http://www.caspiankhabar.com/93561



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96