اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه از مهمترین اهداف دانشگاه فنی حرفه ای گلستان
رئیس دانشگاه فنی حرفه ای گلستان گفت: تربیت نیروی انسانی با مهارت کافی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه محسوب می شود.

فائزه نوچمنی، کاسپین خبر :تور رسانه ای دانشگاه فنی حرفه ای گلستان با هدف معرفی ظرفیت ها برگزار شد

این تور یک روزه با حضور خبرنگاران، عکاسان رسانه‌ها و مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان برگزار شد و از آموزشکده فنی و حرفه ای دختران کوثر گنبد، آموزشکده فنی و حرفه ای پسران امام خمینی(ره)علی آباد کتول و دانشکده فنی و حرفه ای پسران امام علی(ره)کردکوی بازدید کردند.

دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان با پنج دانشکده و آموزشکده پسران و دختران در استان گلستان تنها متولی آموزش های مهارتی دولتی دانشگاهی است.

این دانشگاه با دارا بودن برنامه‌ویژه برای ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به بازار کار، مسیر اشتغال را برای جوانان کوتاه و آسوده کرده است.

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نیروی هنرستان را پس از دو سال به بازار کار تحویل می‌دهد.

منصور غفاری، رئیس دانشگاه فنی حرفه ای گلستان در پایان بازدید این دانشگاه را جزو دانشگاه های جوان در کشور دانست و گفت:این دانشگاه از سال ۱۳۹۰ تحت عنوان مدارس عالی آموزش و پرورش از وزارت آموزش و پرورش منفک و به وزارت علوم ملحق شد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای نام گرفت. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی حرفه‌ای با بیش از ۱۸۴ هزار دانشجو و ۱۸۱ مرکز در کشور، بزرگترین دانشگاه حضوری دولتی کشور است، افزود:سهم استان گلستان 5 دانشکده و آموزشکده است که مأموریت این دانشگاه ارائه آموزش‌های مهارتی است.

غفاری اظهار کرد:تربیت نیروی انسانی با مهارت کافی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه محسوب می شود.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای گلستان گفت:دانشجویان در دانشگاه‌های نظری بیش از چهار یا پنج سال مشغول تحصیل می‌شوند، اما جوان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی دو سال آماده ورود به بازار کار و تولید و اشتغال می‌شود.

وی در خصوص افزایش جذب دانشجو، افزود:ما چالش‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور را شناسایی کردیم و می‌خواهیم این چالش را به سهم خودمان حل کنیم.تمام برنامه‌های جدید دانشگاه معطوف به رونق‌بخشی در حوزه اشتغال و کسب و کارهای مهارتی است.

 غفاری اظهارکرد: آموزش صرفا جزو مأموریت‌ما محسوب نمی شود، بلکه در رویکرد جدید، پس از فارغ التحصیلی نیز در کنار دانشجویان خواهیم ماند.

وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان‌این دانشگاه را دقیقاً در صنایع مختلف جایابی کرده و نیروی کار ماهر استاندارد بین‌المللی تربیت خواهیم کرد، گفت:بر همین اساس، جریان مطالعات اطلاعات بازار در دانشگاه آغاز شده و در رویکرد جدید، تناسب رشته‌ها و توزیع رشته‌ها در جغرافیای کشور متناسب با اکوسیستم صنعت و بومِ بخشی خواهد بود.

غفاری با بیان اینکه در مواردی که هم خوانی مناسب میان رشته و جغرافیای شهرستان موجود نباشد آمایش رشته ای را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد:دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان به موازات دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصمیم دارد که در فصل جدید از مدیریت آموزش عالی به سمت حکمرانی آموزش عالی حرکت کند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای گلستان گفت:برای این دانشگاه مهم است که آیا مشکل بیکاری در شهرستان ها وجود دارد یا نه، دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شهرستان از طریق آموزش و ایجاد خوشه‌های کسب و کار در حوزه اشتغال تحرک‌بخشی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جهت شناسایی نیاز بازار در هر شهرستان نیازمند رصدخانه مهارت هستیم، گفت: 
 دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان در حال تاسیس رصدخانه مهارت است.

غفاری گفت:رصد خانه مهارت با بررسی دقیق با توجه به نیاز بازار هر منطقه شغل‌های مهارتی ممکن است در یک بومی تا یک جایی رونق داشته باشند، بعد بنا به دلایلی، به بوم دیگر انتقال پیدا کنند و در آن بوم رونق یابند.فرآیند حضور این‌ها در بوم‌های مختلف باید رصد شود و رصدخانه دائماً نیاز بازار و نیاز صنایع و اکوسیستم را رصد و رشته‌های دانشگاه را پایش و به‌روزرسانی می‌کند که به چه صورت باشند. 

وی در خصوص اینکه پذیرش دانشگاه فنی و حرفه ای فقط از هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کار دانش کشور است یا هر فارغ التحصیل دیپلمه‌ای می تواند وارد این دانشگاه شود، گفت:در دوره کاردانی، رشته های ما دارای برنامه ریزی درسی پیوسته و ناپیوسته است. 

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای گلستان گفت:بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در دوره کاردانی پیوسته فقط دانش آموختگان هنرستانی می توانند ادامه تحصیل بدهند اما در دوره های کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته همه دیپلمه ها می توانند از طریق کنکور سراسری به دانشگاه فنی و حرفه‌ای ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد:پيرو اطلاعيه سازمان سنجش، متقاضيان ثبت‌نام در رشته‌هايي كه پذیرش آنها در دوره‌هاي‌كارداني به كارشناسي ناپيوسته و همچنین دوره‌هاي‌كارداني ویژه دانشگاه فني و حرفه اي صرفاً براساس سوابق تحصيلي«معدل كل ديپلم»و سوابق تحصيلي«معدل كل دوره كارداني»، می توانند در صورتي كه در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، برای پذيرش در اين رشته‌ها از روز سه شنبه 1 تا روز جمعه 4 شهریور سال جاری به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما که از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان در دسترس است، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذيرش اين رشته‌ها اقدام کنند.

غفاری افزود:متقاضیانی که قبلاً در پذيرش رشته هاي بدون آزمون ثبت نام کرده اند، درصورت تمایل در بازه زمانی فوق می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.
گفتنی است متقاضیان می توانند جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه فنی و حرفه ای به وبسایت golestan.tvu.ac.ir مراجعه کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93565



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96