اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ماجرای اجرای یک حکم قصاص در گنبدکاووس/‌ محکوم به قصاص‌ یک نفر را به قتل رسانده بود
رئیس کل دادگستری استان گلستان درباره جزییات خبر اجرای حکم یک محکوم به قصاص توضیحاتی داد و گفت: محکوم به قصاص، سال ۸۱ در پی اختلافات شخصی قبلی در جریان یک مشاجره لفظی و در زمانی غیر از ساعات ماموریت، با شلیک گلوله، یک نفر را به قتل رسانده بود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، با تائید نهایی رای در دیوان عالی کشور، مانند روال همه پرونده‌های  قصاص ، پیش از اجرای حکم، رئیس کل  دادگستری  گلستان، دادستان مرکز استان و ریش سفیدان و بزرگان منطقه بارها با اولیای دم برای بخشش دیدار کردند اما مادر مقتول به هیچ عنوان حاضر به گذشت نشد و حکم قصاص به درخواست اولیای دم، صبح امروز اجرا شد.

در پی درج خبری درباره اجرای حکم قصاص یک محکوم در زندان  گنبد کاووس، رئیس کل دادگستری گلستان در این باره گفت:محکوم به قصاص، سال 1381 در پی اختلافات شخصی قبلی در جریان یک مشاجره لفظی و در زمانی غیر از ساعات ماموریت، با شلیک گلوله، یک نفر را به قتل رساند.

حیدر آسیابی افزود:همان سال و بلافاصله پس از وقوع قتل، پرونده تشکیل و پس از احراز بزهکاری، براساس اقرار متهم و سایر تحقیقات معمول و نظر کارشناسی و با توجه به این که محل خدمت این فرد شهرستان گنبدکاووس بود اما قتل در شهرستان رامیان و زمانی که قاتل برای سرزدن به خانواده پدری اش رفته بود، رخ داد، ادعای قاتل مبنی بر دفاع مشروع و درگیری با اشرار در دادگاه رد شد و با درخواست اولیای دم، حکم قصاص نفس صادر شد.

حیدر آسیابی ادامه داد:پس از صدور رای، پرونده برای انجام تشریفات قانونی به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با بررسی دوباره قضات دیوان، رای قصاص تأیید و برای اجرا به گلستان ابلاغ شد.

وی افزود:این پرونده چندین نوبت در راستای اعمال مواد 474 و 477 قانون آیین دادرسی کیفری، در قالب اعاده دادرسی یعنی رسیدگی دوباره، در شعب دیوانعالی کشور و معاونت قضایی قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت، که باز هم، رای قصاص تأیید شد.

وی افزود:با تائید نهایی رای در دیوان عالی کشور، مانند روال همه پرونده‌های قصاص، پیش از اجرای حکم رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان مرکز استان و ریش سفیدان و بزرگان منطقه بارها با اولیای دم برای بخشش دیدار کردند اما مادر مقتول به هیچ عنوان حاضر به گذشت نشد و حکم قصاص به درخواست اولیای دم، صبح امروز اجرا شد.


http://www.caspiankhabar.com/93577



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96