اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرپرست میراث فرهنگی گلستان خبرداد؛

درآمدزایی ۶ میلیارد تومانی صنایع دستی گلستان طی ۳ ماه
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در سه ماهه نخست امسال درآمد صنایع دستی گلستان از فروش در بازارهای داخلی ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، رحمان فرمانی اظهار کرد:گلستان در گردشگری کشاورزی پیرو بوده و پایلوت کشور هستیم و اولین مجوز آن در گلستان صادر شده است.

سرپرست اداره کل  میراث فرهنگی ، گردشگری و  صنایع دستی  گلستان افزود:۱۹ مزرعه داشتیم و ۲۰ مزرعه هم در حال اخذ مجوز است که تا پایان سال می تواند به چرخه فعالیت اضافه شود و همچنین ۱۰۹ متقاضی علاقه مند هم در این عرصه داریم.

وی عنوان کرد:بالغ بر سه هزار  اشتغال  توسط بخش گردشگری ایجاد شده است.

فرمانی در خصوص صنایع دستی هم گفت:در سه ماهه اول سال، هزار و ۱۴۴ نفر پروانه فعالیت اشتغال خانگی خود را تمدید کرده و ۱۲۲ نفر هم مجوز گرفتند و به ۱۰۲ طرح بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان عنوان کرد:در سه ماهه نخست امسال ۲۷ هزار و ۶۲۵ دلار صنایع دستی به صورت چمدانی صادر شده و همچنین ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان فروش در بازارهای داخلی بوده است.

طبق گفته وی ۲۲ بازارچه موقت در سه ماه و همچنین ۲۰ نمایشگاه افتتاح شده است.

فرمانی با اشاره به اینکه ۱۹ اثر برای ثبت در سال قبل ارسال شده است، گفت:برج قابوس تا پایان سال از حصار فلزات نجات خواهد یافت.


http://www.caspiankhabar.com/93581



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96