اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رنگ قرمز از نقشه کرونایی گلستان رخت بست/ افزایش بیماران بدحال کرونایی
براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان رنگ قرمز از نقشه کرونایی استان محو شده و در حال حاضر هیچ شهر قرمز کرونایی در گلستان وجود ندارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، گرچه با تکمیل واکسیناسیون روند کاهشی شمار مبتلایان به کرونا و شدت بیماری در سراسر کشور از جمله استان گلستان مشهود است اما کماکان نگرانی‌ها درباره ویروس سرکش کرونا وجود دارد.

براساس آخرین آمار  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان در حال حاضر ۲۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز قبل با سه نفر افزایش همراه بوده است.

همچنین در حال حاضر ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۲۴ بیمار کرونایی نیز به دلیل وخامت حال از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می دهند که بررسی‌های آماری نشان از افزایش بیماران بدحال کرونایی نسبت به روزهای قبل دارد.

گزارشات آخرین رنگ بندی کرونایی نشان می دهد در حال حاضر نقشه کرونایی گلستان از رنگ قرمز و آبی خالی است و ۱۰ شهر آزادشهر، بندرگز، بندرترکمن، رامیان، علی آبادکتول، کردکوی، کلاله، گالیکش، گرگان و مینودشت در وضعیت نارنجی و چهار شهر آق قلا، گمیشان، گنبدکاووس و مراوه‌تپه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛ افراد  واکسن ‌نزده در صف اول ابتلا و مرگ و میر کرونا قرار دارند، میزان مرگ و میر در افراد واکسن نزده ۶ برابر بیشتر از افرادی است که واکسن کرونا تزریق کردند، همچنین آمار بستری در افراد واکسن نزده ۱۷ برابر بیشتر از واکسن‌زده‌ها است‌.

سعید گل فیروزی بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و یادآور شد:با پرهیز از عادی انگاری، تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، با کمترین خسارت از این موج عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه افراد هر گونه علائم سرماخوردگی را نشانه ابتلا به کرونا بدانند، تأکید کرد: افراد دارای علائم سرماخوردگی حتماً از حضور در جمع اجتناب کنند و با تصور حساسیت فصلی و یا ابتلا به سرماخوردگی خود و دیگران را در معرض ابتلا به کرونا قرار ندهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه متأسفانه تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا در گلستان مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از نوبت تزریق قبلی آنها گذشته باشد، می توانند نسبت به تزریق دز یادآور واکسن اقدام کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93597



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96