اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار گرگان: عملکرد تعاونی‌های گرگان باید آسیب‌شناسی شود
فرماندار گرگان با اشاره به فعال نبودن حدود ۵۰۰ تعاونی ثبت شده در این شهرستان گفت: باید آسیب‌شناسی درستی در این زمینه انجام شود و زمینه برطرف کردن موانع و فعال کردن دوباره تعدادی از این شرکت‌های تعاونی فراهم شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، عیسی پایین‌محلی صبح امروز در نشست با مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان و جمعی از تعاونگران این شهرستان به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت:براساس برنامه‌های بالادستی سهم بخش تعاون در اقتصاد باید به 25 درصد برسد که در حال حاضر با تحقق این هدف فاصله داریم.

 فرماندار  گرگان با بیان اینکه بخش تعاون یکی از ارکان اقتصادمقاومتی است، خاطرنشان کرد:در حوزه  تعاونی ‌ها برخلاف برخی حوزه‌های دیگر، نگاه به درون و با رویکرد«ما می‌توانیم»است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در حوزه فعالیت تعاونی‌ها وجود دارد، با وجود همه ظرفیت‌هایی که در حوزه تعاونی‌ها وجود دارد اما متأسفانه به دلیل برخی مسائل که نشأت گرفته از مسائل فرهنگی و روانی جامعه است، نتوانسته آن‌گونه که باید و شاید در حوزه اقتصاد نقش آفرینی کند.

پایین‌محلی این گلایه را هم کرد که حدود 11 سال از طرح فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب موضوع اقتصاد مقاومتی می‌گذرد اما هنوز این مسئله به گفتمان غالب در حوزه  اقتصادی  تبدیل نشده است.
 

وی در ادامه با بیان اینکه تفکر«نمی‌توانیم»و«نمی‌شود»را باید دور انداخت، گفت:تفکری که برخلاف روحیه خودباوری و خوداتکایی است، میراثی شوم از رژیم منحوس پهلوی بوده و متأسفانه در سال‌های اخیر هم شاهد آن بودیم که برخی‌ها در ادامه همان تفکر مخرب، به دنبال گرفتن روحیه امید و خودباوری از جامعه ایران اسلامی بوده اند.

فرماندار گرگان با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند برخی از تعاونی‌ها بیان کرد:در این سال‌ها ظرفیت‌های خوبی در حوزه شرکت‌های تعاونی ایجاد شده که ثمرات آن را هم در جامعه می‌بینیم.اما این کافی نیست و لازم است که دستگاه‌های مختلف هر اقدامی که می‌توانند در راستای حمایت و تسهیل‌گری در امر فعالیت تعاونی‌ها انجام دهند را اعلام کنند.

وی افزود:شناسایی ظرفیت‌ها، بررسی موانع و ارائه راهکار برای رفع آنها، حمایت‌های تسهیلاتی و...باید در قالب یک فرآیند مدون و منسجم در هر بخشی از جمله تعاونی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پایین‌محلی ادامه داد:تسهیلاتی که قرار است در راستای حمایت به شرکت‌های تعاونی پرداخت شود نیازمند تجمیع است تا بهره وری کافی از منابع مالی اتفاق افتد.

وی گفت:تسهیل در صدور مجوزها و کوتاه کردن زمان آن نیز از جمله موضوعاتی است که باید در آن دقت نظر کافی صورت گیرد.

فرماندار گرگان با اشاره به فعال نبودن حدود 500 تعاونی ثبت شده در این شهرستان اظهار کرد:باید آسیب شناسی درستی در این زمینه انجام شود و در صورتی که برخی از موانع قابل رفع بود، زمینه برطرف کردن آنها و فعال نمودن دوباره تعدادی از این شرکت‌های تعاونی فراهم شود.


http://www.caspiankhabar.com/93623



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96