اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس اداره روابط‌عمومی آموزش و پرورش گلستان تشریح کرد؛

ماجرای اخذ وجه ۵۰۰ هزار تومانی هنگام ثبت‌نام در علی‌آبادکتول/ با مدیر متخلف برخورد شد
در پی شکایت والدین از یکی از مدارس شهرستان علی‌آبادکتول به علت درخواست وجه ۵۰۰ هزار تومانی هنگام ثبت‌نام، مدیر متخلف به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات آموزش و پرورش استان معرفی شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان طی روزهای گذشته و در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان نسبت به عدم دریافت هر گونه وجه اضافه موقع ثبت نام دانش آموزان هشدار داده بود و اعلام کرد این کار  تخلف  است و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

براساس گزارشات رسیده، جمعی از والدین ضمن گله‌مندی از دریافت وجه ۵۰۰ هزار تومانی هنگام ثبت نام در یکی از  مدارس  شهرستان علی‌آبادکتول خواستار ورود آموزش و پرورش و برخورد با مدیر متخلف شدند.

والدین بر این مهم تأکید کردند که این مدرسه موقع ثبت‌نام در حالی درخواست وجه ۵۰۰ هزار تومانی داشت که والدین بسیاری از دانش آموزان این مدرسه از لحاظ شرایط مالی در مضیقه هستند و برای تأمین ملزومات ضروری تحصیل فرزند خود مشکل دارند.

آموزش و پرورش استان گلستان سریعاً به این مسئله ورود پیدا کرد و مدیر متخلف به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات آموزش و پرورش استان گلستان معرفی شد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش گلستان در این باره گفت:در پی شکایت مردمی مبنی بر دریافت وجه ۵۰۰ هزار تومانی هنگام ثبت‌نام، مدیر متخلف سریعاً به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات آموزش و پرورش شهرستان مربوطه احضار و تذکرات لازم به ایشان داده شد.

«عباس توسن»با بیان اینکه این مدیر متخلف در صورت تکرار تخلف به هیئت تخلفات آموزش و پرورش گلستان معرفی می شود، تأکید کرد:والدین این مدرسه می‌توانند بدون پرداخت وجه اضافه و با آرامش خاطر نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز اظهار کرد:مدارس دولتی هنگام ثبت نام جز هزینه بیمه و کتب درسی حق اخذ هیچ گونه وجه را از والدین دانش‌آموزان ندارند.

«سید رضا نظری»ادامه داد:اگر خانواده‌ها مایل به کمک به مدرسه باشند قطعاً مدرسه از آن استقبال خواهد کرد اما این کار باید ۲۰ روز الی یک ماه پس از ثبت نام دانش‌آموزان انجام شود تا شبهه دریافت وجه اضافی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه تیم ارزیابی آموزش و پرورش گلستان به صورت روزانه عملکرد مدارس استان را رصد می کند، تأکید کرد:والدین می تواند شکایت و انتقادات خود در این حوزه را به اداره ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش شهرستان مربوطه و یا استان گلستان گزارش کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93641



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96