اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نقشه کرونایی گلستان «زرد» شد/ رغبت پایین گلستانی‌ها برای تزریق دز چهارم
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تشریح آخرین وضعیت کرونا در گلستان، گفت: در حال حاضر نقشه کرونایی استان گلستان یکپارچه زرد شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،  سعید گل فیروزی ، اظهار کرد:در حال حاضر ۱۴۳ بیمار مبتلا به  کرونا  در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که این آمار نسبت به شبانه‌روز گذشته با ۱۵ نفر کاهش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه از ۱۴۳ بیمار کرونایی بستری در گلستان ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند، افزود:۱۸ بیمار کرونایی هم به دلیل وخامت حال از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می دهند.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان به رنگ بندی کرونایی استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد:خوشبختانه با روند کاهشی مبتلایان به کرونا در گلستان نقشه کرونایی استان نیز یکپارچه زرد شد و در حال حاضر شهرستان با وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی در استان وجود ندارد و وضعیت تمامی ۱۴ شهرستان استان اعم از علی آبادکتول، گمیشان، گرگان، آزادشهر، آق قلا، بندرگز، بندرترکمن، رامیان، کردکوی، مراوه تپه، گنبدکاووس، گالیکش، مینودشت و کلاله زرد است.

گل فیروزی از تزریق حدود سه میلیون و ۴۱۰هزار دُز  واکسن  کرونا در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۵درصد از واجدان شرایط در استان گلستان نوبت اول، ۸۵ درصد نوبت دوم و ۴۰ درصد از گلستانی‌ها هم نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی استقبال گلستانی‌ها برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا را بسیار ضعیف خواند و تأکید کرد:متأسفانه تاکنون تنها سه درصد گلستانی ها برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا اقدام کردند که مطلوب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه براساس آمار، افراد واکسن‌نزده در صف نخست ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارند، متذکر شد:وضعیت کرونا در گلستان شکننده است و این روند کاهشی بستری‌های کرونایی نباید موجب غفلت و یا عادی‌انگاری مردم نسبت به کرونا شود، به طور قطع با پرهیز از عادی انگاری، تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با خسارت کمتری از پیک کرونا عبور خواهیم کرد.


http://www.caspiankhabar.com/93648



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96