اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بازدید رئیس سازمان محیط زیست از جنگل های هیرکانی علی‌آبادکتول
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه استاندار و جمعی از مدیران گلستان با حضور در جنگل کبودوال، از محل پروژه تله کابین علی آبادکتول بازدید کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، علی سلاجقه، ظهر پنجشنبه به همراه علی محمد زنگانه استاندار و جمعی از مدیران استانی و نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از محل اجرای پروژه  تله کابین  این شهر بازدید کرد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید به خبرنگار مهر گفت:ظرفیت و قابلیت‌های خوبی در حوزه گردشگری به لحاظ طبیعی وجود دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها به صورت اصولی می‌تواند در رشد اقتصادی و توسعه استان تاثیرگذار باشد.

رحمت الله نوروزی بیان کرد:بنده هم موافق حفاظت از  محیط زیست  و منابع طبیعی بوده و معتقد هستم با رعایت موضوعات زیست محیطی و منابع طبیعی که سرمایه آیندگان است می‌توان مانند استان‌های شمالی گیلان و مازندران تله کابین احداث کرده و در رشد اقتصادی استان گام مهمی برداریم.

وی بیان کرد:احداث تله کابین در علی آبادکتول و گرگان در حوزه گردشگری تحول ایجاد کرده و قطعاً رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

گفتنی است که برای اجرای تله‌کابین علی آبادکتول چند سناریو مطرح شد یکی اینکه اگر گوشه‌ای از این تله‌کابین در بخشی از عرصه جنگل هیرکانی قرار گیرد، مسیر جایگزین ارائه شود.در مسیر جایگزین ضمن اینکه طول مسیر بیشتر می‌شود، بلکه نیازمند دو ایستگاه میانی هم خواهد بود و در احداث این دو ایستگاه ممکن است حدود ۷۰ اصله درخت از بین برود که سازمان جنگل‌ها مخالفت کرده است. در نهایت قرار شده است تعداد دکل‌های تله کابین از ۹ به سه دکل کاهش یابد و اینکه هیچ درختی قطع نشود، همچنین ارتفاع دکل‌ها به قدری بلند باشد که نیاز به سربرداری درخت‌ها هم نباشد که مشاور بر همین اساس و در نظر گرفتن مسائل فنی و طبق نظر سازمان منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان دستگاه تخصصی، طرح جدید ارائه کرده است.


http://www.caspiankhabar.com/93673



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96