اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون رئیس جمهور خبر داد:

اعمال سیاست‌های تشویقی برای توسعه اقتصاد سبز
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اعمال سیاست‌های تشویقی برای ادارات، کارخانجات و صنایع در راستای توسعه اقتصاد سبز خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، علی سلاجقه صبح امروز پنج شنبه ۲۴ شهریور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:در سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه  محیط زیست  در یکی از بندها موضوع اقتصاد سبز مطرح شده که این مهم باید در سبد خانوار و تولید ناخالص داخلی دیده شود.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به سمت سبزینگی حرکت کرده است، افزود:امروز سبزینگی جایگزین توسعه شده و وقتی این مسئله را مبنا قرار می‌دهیم دنیا از جمله کشورمان در این مسئله پیشگام خواهند بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کشورمان از لحاظ آموزه‌های دینی و دانش بومی در راستای حفظ سبزینگی قدمت دیرینه‌ای دارد، یادآور شد:برنامه هفتم توسعه منطبق بر قانون و برنامه تحولی دولت و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که امیدوارم حفظ سبزینگی مورد توجه قرار گیرد.

سلاجقه یکی از شاخصه‌های برنامه توسعه هفتم را مسئله اقتصاد سبز برشمرد و تاکید کرد:ما در همه سطوح در حال گسترش اقتصاد سبز هستیم و خوشبختانه استانداران در استان‌های مختلف کشور توجه ویژه‌ای به این مسئله دارند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان متذکر شد:ما برای گسترش و ارتقای شاخصه‌های اقتصاد سبز و تشویق مردم و ترغیب دستگاه‌های اجرایی، کارخانجات و صنایع، سیاست‌های تشویقی را در نظر گرفتیم و در این راستا از ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز با استقبال استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی وارد استان شد.

وی در بدو ورود به گلستان به شهدای گمنام گرگان ادای احترام کرد، همچنین بازدید از نقطه پیشنهادی احداث تله کابین گرگان، بازدید از موزه تنوع زیستی گرگان، بازدید از منطقه پیشنهادی احداث تله کابین علی آباد کتول، بازدید از مرکز دفع پسماند شرق استان در آزادشهر، بازدید از تفرجگاها و موزه تنوع زیستی پارک ملی گلستان و بازدید از زیستگاه حیات وحش دشت میرزا بایلو و آلمه از دیگر برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به گلستان است.


http://www.caspiankhabar.com/93675



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

محیط زیست


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96