اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها در گرگان جمع شد
فرماندار گرگان گفت: امسال یک‌هزار و ۳۲ فقره پرونده برای نانوایی‌های متخلف در سطح شهرستان گرگان تشکیل شد که متخلفان به پرداخت ۳۳ میلیارد ریال جریمه، محکوم شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، عیسی پایین‌محلی عصر امروز در جلسه مدیران شهرستانی درباره بهبود نسبی شرایط  نانوایی ‌ها و کاهش صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها اظهارداشت:یکی از چالش‌های اساسی که در ماه‌های اخیر با آن مواجه بودیم در بحث نانوایی‌ها و آرادسازی قیمت آرد برای نانوایی‌های آزاد و سوپر آزاد بود.

 فرماندار  گرگان با اشاره به فعالیت 436 نانوایی در این شهرستان گفت:46 نانوایی در شهرستان شامل نانوایی‌های فانتزی و آزادپز بودند که تا قبل از این طرح، آرد یارانه‌دار دریافت می‌کردند اما با آزادسازی قیمت‌آرد، این نانوایی‌ها باید آردی که کیسه‌ای 32 هزار تومان می‌خریدند را بیش از 400 هزار تومان خریداری می‌کردند.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های نانوایی‌ها هم افزود:در همین شرایط، دستمزد کارگران براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی 57 درصد افزایش یافت.قیمت مواد اولیه مانند نمک، خمیر مایه و همچنین حق بیمه و هزینه‌های اجاره افزایش چشمگیری پیدا کرد و همین امر سبب شد تا زمینه  تخلف  در برخی از خبازی‌ها فراهم شود.

پایین‌محلی ادامه داد:تا قبل از اجرای این طرح سودی که از پخت نان به ازای هر کیسه آرد نصیب نانوا می‌شد حدود 30 درصد بود اما اکنون این حاشیه سود به کمتر از 13 تا 14 درصد رسیده است.
 

وی با بیان اینکه اکثر نانوایی‌های سطح شهرستان گرگان قانون‌مدار هستند، گفت:در این شرایط برخی از خبازی‌ها اقدام به فروش غیرقانونی آرد یارانه‌دار به قیمت آزاد و بعضاً کیسه‌ای 600 تا 700 هزار تومان می‌کردند که البته بازدیدهای میدانی از سوی دستگاه‌های نظارتی از جمله فرمانداری، تعزیرات، غله، صمت، جهادکشاورزی، اتحادیه و قرارگاه 17 ربیع سپاه سبب شد این تخلفات کاهش پیدا کند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها در دو شیفت صبح و عصر به صورت مستمر در حال انجام است، اعلام کرد:در چهار ماهه ابتدایی امسال یک‌هزار و 32 فقره پرونده برای نانوایی‌های متخلف در سطح شهرستان گرگان تشکیل شد که متخلفان به پرداخت 33 میلیارد ریال جریمه، محکوم شدند.

وی با اشاره به تدوین دفترچه‌های نظارتی که به صورت ابتکاری از سوی فرمانداری گرگان انجام شد، گفت:علاوه براین دفترچه‌ها، پیشنهاد دیگری هم برای الصاق بارکد بر روی کیسه‌های آرد را مطرح کردیم تا آرد از کارخانه تا نانوایی به صورت شفاف قابل رصد باشد.

پایین‌محلی با اشاره به کاهش صف‌های طولانی از مقابل نانوایی‌ها بیان کرد:وضعیت نانوایی‌ها بهبود پیدا کرده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.در عین حال به دنبال افزایش کیفیت نان هستیم که مورد گلایه بسیاری از شهروندان است و تلاش می‌کنیم نظارت‌ها را به این سمت و سو هدایت کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/93680



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96