اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان مطرح کرد؛

احساس خطر استکبار از اربعین میلیونی/ دشمن به دنبال نفاق افکنی است
امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه دشمنان از برپایی میلیونی اربعین احساس خطر می کنند، گفت: استکبار به دنبال نفاق و تفرقه است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی  سیاسی  نماز جمعه گرگان اظهارکرد:زیارت  اربعین  سابقه تاریخی داشته ومردم عراق از قرن‌های گذشته از گوشه و کنار این کشور در این ایام به سمت کربلا و زیارت امام حسین(ع) حرکت می‌کردند.

امام جمعه گرگان افزود:ایرانی‌ها بعد از پیروزی انقلاب به علت وجود رژیم بعثی عراق نمی‌توانستند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند اما پس از جنگ با رایزنی‌های انجام شده، موانع برداشته شد و ملت ایران توانستند در این سنت دیرینه شرکت کنند.

وی بیان کرد:پیاده‌روی اربعین یک حرکت میلیونی است که در کنار عرض ارادت به سیدالشهدا(ع) و زنده نگه داشتن اهداف امام حسین(ع) آثار و برکات زیادی برای مسلمانان جهان دارد.

نورمفیدی گفت:مردم عراق در این ایام در نهایت مهربانی از زائران امام حسین(ع) میزبانی می‌کنند همچنین شرایطی ایجاد شده که مسیحی‌ها و ارامنه هم در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان اضافه کرد:دشمنان امروز همانند بنی امیه از این صحنه‌ها احساس خطر می‌کنند و این امر باعث شده تا آنها تلاش کنند که این کار را به اشکال مختلف خراب کنند.

وی گفت:دشمن از جمله انگلیس و آمریکا تلاش می‌کند تا ایرانی بودن اربعین را القا کرده و با این مساله بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیندازد.

امام جمعه گرگان توضیح داد که دشمنان پلید تلاش می‌کنند از اربعین بهره‌برداری سیاسی کرده و با این توطئه‌ها، این جریان معنوی، فرهنگی و اجتماعی را خراب کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93687



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96