اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نذر فرهنگی پویش «رج به رج» به ایستگاه پایانی رسید/ اهدای جاجیم به حرم امام حسین(ع)
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اتمام بافت جاجیم هنرمندان صنایع‌دستی گلستان در قالب نذر فرهنگی پویش رج به رج برای اهداء به حرم مطهر امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، محمدجواد ساوری صبح امروز یکشنبه 27 شهریور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:در آستانه  اربعین  حسینی بافت جاجیم دست‌بافت در دستور کار هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در خلق این جاجیم جمعی از مردم استان، مسئولان و علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت به‌ویژه امام حسین(ع)مشارکت داشتند، افزود:این اقدام در قالب نذر فرهنگی پویش رج به رج همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان به اتمام رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به اینکه مراسم بُرش این دستبافته در موکب اربعین شهرستان گرگان با حضور جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان برگزار شد، خاطرنشان کرد:نذر فرهنگی پویش رج به رج با طراحی هنرمندان خانه صنایع‌دستی ساروقِ نِنا شهرستان کردکوی به‌منظور بافت جاجیم اصیل و فاخر راه‌اندازی شد تا پس از خلق این اثر هنری آن را به حرم مطهر حضرت امام حسین(ع)اهدا کنند.

ساوری تأکید کرد:این اثر فاخر جاجیم‌بافی که در آن ۷۲ عدد طرح گل لاله نقش بسته است، با عنوان"رج‌های کربلا"در ابعاد ۷۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر و با مواد اولیه تار پنبه‌ای و پود پشم، رنگ ریزی طبیعی، با نقوش سنتی و با تکنیک پودگذاری مضاعف(متکازین)بافته شده است.

وی از اهدای این اثر پس از فرآیند پرداخت جاجیمی، به حرم مطهر حضرت امام حسین(ع)خبر داد.


http://www.caspiankhabar.com/93693



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96