اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

ظرفیت نگهداری واکسن در گلستان به یک میلیون دُز افزایش یافت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش ظرفیت نگهداری واکسن در استان به یک میلیون دز خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،  سعید گل فیروزی  صبح امروز چهارشنبه 30 شهریور ماه، با اشاره به افتتاح بزرگترین زنجیره سرمای واکسیناسیون در گلستان اظهار کرد:این مرکز با اعتبار 12 میلیارد تومان و به همت خیرین استان گلستان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این سردخانه مرکزی در زمینی به مساحت ۴۸۰ متر مربع در مرکز خدمات جامع سلامت گرگان به بهره برداری رسید، افزود: مرکز زنجیره سرمای شهدای مدافع سلامت از سه سردخانه مجزا تشکیل شده است.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان با اشاره به اینکه خیران برای ساخت این مرکز ۴ میلیارد تومان اهداء کردند، بیان کرد:همچنین ۶ میلیارد تومان از سوی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)پرداخت کرده است.

گل فیروزی با بیان اینکه با افتتاح این مرکز ظرفیت نگهداری  واکسن  در استان به یک میلیون دز افزایش پیدا کرده و با رشد پنج برابری همراه شده است، خاطرنشان کرد:پیش از این ظرفیت نگهداری واکسن در استان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دز بود که مجبور بودیم چند روز در هفته برای تأمین واکسن به استان‌های مجاور مراجعه کنیم که معضلات خاص خود را داشت.

پوشش واکسیناسیون در کشورمان نزدیک به 25 سال است که بالای 95 درصد حفظ شده و این مهم موجب شده دستاوردهای بسیار بزرگی در زمینه پاک شدن بیماری فلج اطفال، دریافت گواهی حذف سرخک و سرخجه از کشور و کاهش شدید بیماری هپاتیت ب برای ما حاصل شود.


http://www.caspiankhabar.com/93705



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96