اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خبر داد:

فعالیت ۳۸ تاکسی آتش‌نشان در گرگان/ شناسایی ۳۵ ساختمان ناایمن
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از فعالیت ۳۸ تاکسی آتش‌نشان در گرگان خبر داد و گفت: اجرای طرح تاکسی آتش‌نشان می‌تواند به ایمنی بخش نقلیه شهر کمک می‌کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، موسی‌الرضا صفری صبح امروز دوشنبه ۴ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، با گرامیداشت ۷ مهر ماه روز آتش‌نشانی و ایمنی اظهار کرد:نقطه اوج خصلت‌های اخلاقی، ایثار است که در وجود تک تک آتش‌نشانان نهادینه شده است.

کمبود نیروی آتش‌نشان در گرگان
وی از وجود ۲۸ خودروی سنگین و نیمه‌سنگین و هفت خودروی سبک و فعالیت ۱۲۲ نیروی آتش‌نشان در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی  شهرداری  گرگان خبر داد و افزود:در بخش نیرو با استانداردها فاصله زیادی داریم اما با اقدامات انجام‌شده تا پایان سال جاری ۲۰ نفر به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اضافه می‌شوند، براساس استانداردها باید به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر یک آتش‌نشان داشته باشیم که با این حساب در گرگان با جمعیت ۴۵۰ هزار نفر با کمبود ۵۰ الی ۶۰ آتش‌نشان مواجه هستیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اضافه کرد:از سال گذشته طرح شهر ایمن در بخش آموزش و پیشگیری و در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی شهروندان کلید خورد که در ۶ ماهه نخست سال جاری در مجموع هفت هزار و ۸۹۶ نفر از اقشار مختلف اعم از بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس، خانه‌های فرهنگ، مجتمع‌های مسکونی، نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج، کارخانجات و شرکت‌ها و ادارات آموزش دیدند.

صفری با بیان اینکه افق نگاه ما در سال ۱۴۰۱، آموزش به ۵۰۰ نفر از آتش‌نشانان داوطلب بود که تاکنون ۴۹۹ نفر به عنوان آتش‌نشان داوطلب تحت آموزش عمومی و تخصصی قرار گرفتند، بیان کرد:آتش‌نشانان داوطلب در سه سطح آموزش می‌بینند که افراد آموزش دیده در سطح A در عملیات شرکت کرده و آموزش‌دیدگان سطح B در بخش آموزش فعالیت دارند و افراد داری گواهینامه سطح C نیز از آموزش‌های ارائه‌شده در راستای ارتقای سطح سواد خود بهره می‌برند.

شکل‌گیری تیم واکنش سریع در بیمارستان‌ها

وی با اشاره به اینکه تیم واکنش سریع بیمارستان‌ها در چهار بیمارستان شکل گرفته و داوطلبان تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند، تصریح کرد:همچنین امسال ارائه‌های آموزش لازم به طور گسترده در مدارس انجام می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان به برنامه‌های گرامیداشت هفته آتش‌نشانی و ایمنی اشاره کرد و افزود:برنامه‌های گرامیداشت روز آتش‌نشانی از امروز هفتم مهر ماه کلید خورد و در راستای آن برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که افتتاح نمایشگاه یک روزه ایمنی و آتش‌نشانی، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مانور عملیات امداد و نجات اطفای حریق و صعود و فرود با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله این برنامه‌ها است.

صفری از برگزاری مسابقات تخصصی ایستگاه آتش‌نشانی، اردوی تفریحی بازنشستگان و داوطلبان فعال سازمان آتش‌نشانی، تقدیر از خانواده بزرگ سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان، برگزاری مسابقات مجازی با حضور شهروندان در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی خبر داد و افزود:برگزاری رژه ناوگان خودرویی در هفتم مهر ماه از دیگر برنامه‌های ما است که که با توجه به حوادث اخیر برگزاری این مراسم در دست بررسی است.

ساختمان‌های پنج طبقه به بالا باید تأییدیه آتش‌نشانی داشته باشند

وی از اجرای طرح تاکسی آتش‌نشان خبر داد و گفت:امسال دومین مرحله طرح تاکسی آتش‌نشان در گرگان برگزار شده و ۲۵ تاکسی آتش‌نشان در سال گذشته و ۱۳ تاکسی تا اوایل شهریور ماه امسال آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا هنگام بروز حوادث بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اضافه کرد:در سطح شهرستان سه هزار خودروی تاکسی وجود دارد و با توجه به فعالیت شبانه‌روزی رانندگان تاکسی در نقاط مختلف شهر، اجرای طرح تاکسی آتش‌نشان می‌تواند به ایمنی بخش نقلیه شهر کمک کند و در صورت تجهیز تاکسی‌ها به تجهیزات لازم و کپسول آتش‌نشانی، رانندگان تاکسی هنگام بروز حوادث و قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی می‌توانند سریعاً وارد عمل شوند.

صفری به فعالیت کارگروه پایش ایمنی اماکن عمومی اشاره کرد و افزود:این کارگروه با همکاری دستگاه‌های مختلف اعم از دادستانی، راه و شهرسازی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و غیره فعالیت می‌کند که در ۶ ماهه نخست امسال ۳۵ مکان توسط کارگروه پایش ایمنی اماکن عمومی بازدید شده که این مکان‌ها، ناایمن تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مالکان نسبت به انجام بازدیدها مقاومت می‌کنند و به نظر می‌رسد شهروندان باید بازدید از این ساختمان‌ها را مطالبه کنند، تاکید کرد:ساختمان‌های پنج طبقه به بالا باید تأییدیه آتش‌نشانی داشته باشند و سازندگان مجتمع‌ها و واحدهای مسکونی موظف به رعایت نکات ایمنی هستند اما متاسفانه شهروندان خیلی به این مهم توجه ندارند.


http://www.caspiankhabar.com/93715



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96