اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان خبر داد:

بهره‌برداری از سد نرماب تا پایان دولت/ نرماب نیاز آبی ۵۳۵ هزار نفر را تأمین می‌کند
استاندار گلستان از بهره‌برداری از سد نرماب تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برکت سد نرماب به کل شهرهای شرق گلستان می‌رسد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،  علی محمد زنگانه  صبح امروز شنبه ۹ مهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات  اشتغال زا برای شهرستان مینودشت در نظر گرفته شده و از این اعتبارات در قالب کمیته رشد هشت درصدی شهرستان در طرح‌های مختلف بخش خدمات، صنعت، گردشگری و حوزه‌هایی که اولویت و مزیت شهرستان مینودشت است استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد:اعتبارات اشتغالزایی اختصاص‌یافته برای مینودشت پس از تصویب در کارگروه رشد هشت درصدی و تأیید نهایی به بانک‌ها ارسال می‌شود تا فرصت ایجاد اشتغال فراهم شود.

 استاندار  گلستان با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان قریب به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات  عمرانی  برای شهرستان مینودشت تصویب شد، خاطرنشان کرد:پروژه  سد نرماب  از جمله پروژه‌های عمرانی مینودشت است که برکات آن برای کل شهرهای شرق استان گلستان است که یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن تصویب شد و در تخصیص اول تکمیل پروژه سد نرماب در اولویت قرار گرفت.

زنگانه با تأکید بر اینکه سد نرماب آب موردنیاز ۵۳۵ هزار نفر از مردم شرق استان گلستان و همچنین آب موردنیاز برای توسعه صنعتی و محیط زیست را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد:درصدد هستیم بهره برداری از سد نرماب تا انتهای دولت سیزدهم به اتمام برسد.

ساخت سد نرماب به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان گلستان با ارتفاع ۶۰ متر و ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب، از سال 1391 آغاز شده و در آن زمان قرار بود در مدت زمان پنج ساله به بهره‌برداری برسد اما متأسفانه به دلیل تزریق قطره‌چکانی اعتبارات بیش از 10 سال است که همچنان ناتمام مانده است.

سد نرماب بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین سد استان گلستان به شمار می‌رود و و تکمیل این سد علاوه‌بر تامین آب شرب ۵۵۰ هزار نفر از ساکنان شرق استان، آب مورد نیاز ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی منطقه را نیز تامین می‌کند از سویی دیگر به گفته کارشناسان؛ بهره‌برداری از این سد منجر به کنترل سیلاب احتمالی خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/93728



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96