اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس گروه سلامت میانسالان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

۹ درصد جمعیت گلستان سالمند است/ امید به زندگی در زنان به ۷۶ سال رسید
رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از وجود ۱۷۸ هزار سالمند در استان گلستان خبر داد و گفت: این میزان ۹ درصد جمعیت استان گلستان را شامل می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه عرب عامری، ضمن گرامیداشت هفته تکریم مقام سالمند اظهار کرد:نهم مهر ماه به عنوان روز جهانی سالمند نامگذاری شده و معمولاً این روز هر ساله با یک شعار نمادین گرامی داشته می شود که در کشورمان با توجه به تأکید دین اسلام و ائمه اطهار(ع)گرامیداشت مقام سالمند در یک هفته برگزار می شود.

وی«تاب آوری و مشارکت زنان سالمند»را شعار امسال هفته سالمند برشمرد و افزود:در سال های اخیر در کشورمان از جمله استان گلستان شاهد توسعه اجتماعی، اقتصادی و پیشرفت های نظام سلامت و غیره بودیم که این دستاوردها افزایش میانگین سنی جامعه و یا امید به زندگی را به دنبال داشته است.

رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سن امید به زندگی در زنان به ۷۶ سال و در مردان به ۷۴ سال رسیده است، تصریح کرد:براساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۰ حدود هشت میلیون سالمند در کشورمان زندگی می کنند که ۱۰ و نیم درصد از جمعیت کشور را شامل می شوند.

عرب عامری از وجود ۱۷۸ هزار سالمند در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد:این تعداد سالمند حدود ۹ درصد از جمعیت استان گلستان را تشکیل می دهند و با توجه به روند کاهشی فرزندآوری اگر طی سال های آینده هم شاهد این روند باشیم میزان جمعیت سالمندی به ۳۰ درصد می رسد که به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی متذکر شد:از آنجایی که گروه سنی سالمندی ۶۰ سال به بالا تعریف می شود افراد این رده سنی ناخودآگاه با کاهش تدریجی عملکرد در حیطه جسم و روان مواجه می شوند که برای گذران زندگی و حفظ سلامت نیاز به اقدامات و توجه ویژه دارند و اختصاص هفته ای به عنوان تکریم سالمند برای تحقق همین مهم است.


http://www.caspiankhabar.com/93729



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96