اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مراودات تجاری قزاقستان با استان گلستان افزایش می‌یابد
سفیر قزاقستان در ایران با بیان اینکه روابط دو کشور شتاب بیشتری می‌گیرد، گفت: قرارداد‌های تجاری مهمی با ایران منجر شده و مراودات تجاری قزاقستان با استان گلستان هم افزایش می‌یابد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، اسخت اورازبای صبح امروز در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری قزاقستان و جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت:تاکنون رئیس جمهور کشور قزاقستان 6 بار به ایران سفر کرده که به تنظیم قرارداد‌های تجاری مهمی با ایران منجر شده است.

وی افزود:تجارت مصالح ساختمانی، نهاده‌های دامی، انواع پلیمر و شیشه از طریق حمل و نقل و راه آهن ظرفیت خوبی برای انتقال کالا و انرژی است.تردد بدون ویزای اتباع دو کشور نیز می‌تواند این حسن رفتار را دیپلماتیک را تقویت کند.

سفیر قزاقستان در ایران دریای خزر را دریای دوستی خواند و اضافه کرد:روابط دو کشور شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی افزود:استان گلستان برای توسعه روابط تجاری و  اقتصادی  با قزاقستان جایگاه ویژه‌ای دارد و خوشبختانه به علت اینکه مشکل سیاسی بین دو کشور وجود ندارد، باید تلاش کنیم تا بیشترین بهره را از این مزیت‌های اقتصادی ببریم.

 استاندار  گلستان نیز در این مراسم کریدور شمال و جنوب در منطقه اینچه‌برون و ارتباط راه آهن قزاقستان، ترکمنستان و ایران را مطمئن‌ترین راه ارتباطی تجاری در منطقه دانست و عنوان کرد: سفیر قزاقستان بر توسعه مراودات با استان گلستان تاکید دارد. 

علی محمد زنگانه افزود:از هر گونه سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه‌برون استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد:از کشت فراسرزمینی ایران در قزاقستان استقبال و در حوزه گردشگری، غلات و نهاده‌های دامی با توجه به ظرفیت موجود استفاده می‌کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/93739



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96