اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کمبود ۲۵ قلم دارو در داروخانه‌های گلستان
معاون دارو و درمان علوم پزشکی گلستان از کمبود ۲۵ قلم دارو در داروخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پانیذ صدرایی گفت:در حال حاضر در استان گلستان ۲۵ قلم کمبود  دارو  در داروخانه‌ها داریم و کمبود دارو به مواردی اطلاق می‌شود که از یک دارو، نمونه تولید داخلی وجود نداشته باشد.

صدرایی ادامه داد:گاهی برخی مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها دارویی از یک برند یا شرکت تولیدی خاصی می‌خواهند که دیگر به کشور وارد نمی‌شود و تصور می‌کنند کمبود دارو داریم.

او افزود:کمبود‌های دارویی در استان مربوط به چند قلم از انواع شربت آنتی بیوتیک اطفال، سرم، شیرخشک رژیمی، اسپری‌های تنفسی بینی و قطره‌های چشمی است.

صدرایی با اشاره به طرح دارویار گفت:اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در استان گلستان از تاریخ ۲۳ تیر آغاز شده و مرحله به مرحله در حال اجراست.

او با بیان اینکه کمبود دارویی در کشور کاهش پیدا کرده است، افزود:سیاست‌های ارزی کشور در باره واردات دارو تغییر کرده و تولید دارو در داخل بیشتر شده است، همچنین قیمت این دارو‌ها هم تعدیل شده است.

صدرایی گفت:در طرح دارویار یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای آن منتقل شده است و از طریق سازمان‌های بیمه گر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

صدرایی گفت:افراد می‌توانند هر روز طی تماس با سامانه ۱۹۰ در زمان‌اداری از موجود بودن داروی مد نظرشان در داروخانه‌ای استان اطلاع پیدا کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93740



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96