اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان:

بافت تاریخی گرگان دارای «شهردار ویژه» می‌شود/ درآمد گرگان از حضور گردشگران «هیچ»!
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان از استقرار شهردار ویژه در بافت تاریخی گرگان طی یک الی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، علی‌اکبر بصیرنیا از راه‌اندازی پارک مسافر در  گرگان  خبر داد و اظهار کرد:متأسفانه فقدان المان‌سازی در حوزه  گردشگری  موجب شده تا نتوانیم مسافران را در گرگان ماندگار کنیم.

وی ادامه داد:در حالی که میلیون‌ها گردشگر از محور گرگان تردد می‌کنند اما متأسفانه هیچ درآمدی از محل حضور مسافران و گردشگران نداریم لذا در راستای رفع این مشکل درصدد ایجاد پارک مسافر ویژه مسافران و گردشگران هستیم.

ایجاد پارک مسافر در سه محور نارهارخوران، شرق و غرب گرگان

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان به چالش‌های حضور ساماندهی‌نشده مسافران و گردشگران در تفرجگاه‌ها و محورهای گردشگری گرگان اشاره کرد و متذکر شد:در تابستان امسال به عینه دیدیم که مسافران هنگام حضور در گرگان در محورها و معابر  ناهارخوران  اسکان داشتند و حتی سهل‌انگاری یکی از مسافران منجر به آتش سوزی آبشار مصنوعی شد.

بصیرنیا با اشاره به اینکه برای ایجاد پارک مسافر به دنبال تعیین مکان هستیم، تصریح کرد:در حال حاضر در خصوص انتخاب مکان برای ایجاد پارک مسافر اختلاف نظر وجود دارد، فاز اجرایی و عملیاتی پارک مسافر تا عید نوروز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در پارک مسافر به دنبال ایجاد مکان‌های اقامتی ارزان قیمت و کامل هستیم، تأکید کرد:پیش‌بینی می‌شود در دوره ششم شورای اسلامی شهر گرگان شاهد ایجاد پارک مسافر خوب در سه محور ناهارخوران، شرق و غرب گرگان باشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه از تعیین شهردار ویژه در بافت تاریخی گرگان خبر داد و توضیح داد: در یک الی دو ماه آینده با مجوز مجوز سازمان همیاری  شهرداری ‌های استان، شهردار ویژه سکان‌دار بافت تاریخی گرگان می‌شود و اقدامات مربوط به این بخش را پیگیری خواهد کرد.

بصیرنیا با بیان اینکه ما در حالی برای ساماندهی بافت تاریخی گرگان ورود پیدا کردیم که در این زمینه وظیفه‌ای نداریم، گفت: بافت تاریخی گرگان ۱۵۶ هکتار است و نزدیک به ۸۰ گذر تاریخی دارد، خوشبختانه با کمک مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بخشی از محدوده بافت تاریخی سنگ فرش و جداره سازی شد و امسال هم ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای سنگ فرش بخش‌های باقیمانده انجام شده است.


http://www.caspiankhabar.com/93742



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96