اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تجهیزات آموزشی به ارزش ۸۳ میلیارد تومان امسال در مدارس گلستان توزیع شد
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: اموزش و پرورش استان گلستان با تلاش همه ادارات اموزش و پرورش سطح استان در هفت شاخص ارزیابی کشوری جزو پنج استان نخست کشور معرفی شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان  گنبد کاووس در فرمانداری اظهار کرد:از اول خردادماه تا پایان شهریور ماه امسال تجهیزات و امکانات موردنیاز در حوزه  مدارس  به ارزش ۸۳ میلیارد تومان در سطح مدارس استان توزیع شد.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه شهرستان گنبدکاووس جزو دومین شهرستان استان بوده بخش اعظمی از این تجهیزات به این شهرستان تعلق گرفته است.

مدیرکل اموزش و اموزش پرورش گلستان با اشاره به صرفه جویی ۱۵ میلیارد تومانی از محل حذف برون سپاری خاطرنشان کرد:به واسطه توزیع همین تجهیزات و امکانات در سطح مدارس استان تعداد ۱۱۸ کلاس درس از بخش برون سپاری حذفدو حدود ۱۵ میلیارد تومان در این بخش صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان در هفت شاخص کشوری رتبه های برتر کسب نموده است ادامه داد:آموزش و پرورش استان گلستان با تلاش همکاران خوبم در سطح شهرستان ها و به ویژه گنبدکاووس در هفت ارزیابی شاخص کشوری جزو پنج استان نخست کشور شده و در برخی شاخص ها رتبه نخست و دوم را کسب کرده است.

نظری گفت:شورای  اموزش و پرورش  بالاترین شورای سیاست گذاری در امر تصمیم گیری بوده و به واسطه مصوبات همین شورا توانستیم برای نخستین بار چنین جایگاهی را کسب کنیم.

وی بیان کرد:به طور مثال پیشنهاد یکی از شهرستان های استان به عنوان مصوبه درباره موضوع استحکام بنا مدارس سبب شد تا این مشکل در سطح کشور مرتفع شود.

مدیرکل اموزش و پرورش گلستان با تاکید بر حضوری بودن مدارس به صورت ۱۰۰ درصدی ابراز کرد:در سال تحصیلی جدید تمامی مدارس به صورت ۱۰۰ درصد حضوری بوده و دانش اموزان حق استفاده از تلفن همراه در مدارس را ندارند.شبکه شاد همچنان فعال بوده و در وزارتخانه هم از ان استفاده می شود و فضای خوبی برای ارتباط بین والدین، دانش اموزان و معلمان محسوب شده اما در فضای مدارس نباید دانش اموزان از تلفن همراه استفاده کنند.

وی بیان کرد:مسائل و مشکلات مدارس باید بصورت میدانی و مدرسه به مدرسه احصا شود و به مانند شهید سلیمانی در صف خط مقدم و میدان به مشکلات بپردازیم.

نظری گفت:نگاه ما به شرایط و وضعیت مدارس شهرستان گنبدکاووس به عنوان دومین شهرستان استان، نگاه مطلوب بوده اما امروز با بازدیدهایی که از مدارس مختلف این شهرستان انجام دادیم متوجه شدیم در برخی از مدارس می بایست کار زیربنایی شده و به طور کل برخی مدارس باید نوسازی شود.

وی درباره مکان فعلی هنرستان تربیت بدنی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد:متاسفانه این مکان غیراستاندارد بوده و به نظر می رسد برای انتخاب این مکان کار کارشناسی و تخصصی انجام نشده و پیشنهاد می شود هرچه زودتر برای حفظ جان این دانش اموزان و هنرجویان این هنرستان به مکان دیگر منتقل شود وگرنه در صورت هرگونه اتفاق تلخ فرماندار شهرستان و مدیریت اموزش و پرورش باید پاسخگو باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت:اگر هنرجویان این هنرستان به مکان دیگر منتقل شوند اداره کل اموزش و پرورش با اداره کل نوسازی مکان فعلی را ظرف مدت یکسال نوسازی کرده و مطابق استانداردهای جهانی برای سال آینده تحصیلی اماده می کند.


http://www.caspiankhabar.com/93768



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96