اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بازگشت ۱۶ واحد صنعتی راکد گلستان به چرخه تولید
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ واحد راکد در این استان با اشتغالزایی ۱۵۹ نفر دوباره فعال شده و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، درویش‌علی حسن‌زاده روز چهارشنبه افزود:برای راه‌اندازی این تعداد واحد از طریق کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۲ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی امسال بازگشت ۵۰ واحد صنعتی راکد این استان به چرخه تولید هدفگذاری شده است.

وی همچنین کمبود نقدینگی، تهیه مواد اولیه، بازاریابی، اختلاف میان شرکا و سوء مدیریت از جمله مشکلات مهم وجود واحدهای راکد در استان برشمرد و افزود:احیای این واحدها با استقبال سرمایه گذاران و همکاری دستگاه‌ها و بانک‌های مرتبط پیگیری و انجام می‌شود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز با تاکید بر حمایت بیش از گذشته بانک‌های عامل در رونق دادن به واحدهای  تولیدی  در استان به ویژه راکد و نیمه فعال در استان، گفت:با توجه به وضعیت کاهش منابع مالی نزد بانک‌های استان، ضرورت دارد ضمن افزایش حدود اختیارات بانک‌ها، منابع مالی ویژه برای گلستان لحاظ شود.

به گفته وی فرهاد زارع، ۲۰۰ واحد تولیدی راکد گلستان به حمایت ویژه از جمله تامین مالی نیاز دارند تا از این ظرفیت، برای رونق اقتصادی استان به خوبی استفاده شود.

مطابق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، در این استان هزار و ۱۶۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که ۹۰ درصد واحدهای صنعتی کوچک زیر ۵۰ نفر  اشتغال زا هستند.

 از این تعداد واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در گلستان، بیش از ۸۱۶ واحد بهره‌بردار با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار و ۳۸۸ نفر در ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت بیش از ۲ هزار و ۴۱ هکتار مستقر هستند.

 سال قبل ۳۳ واحد صنعتی راکد با اشتغالزایی ۳۹۰ نفر در استان گلستان فعال شده بود.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت، کشاورزی، خدمات و صنعت رتبه‌های اول تا سوم اقتصاد ساکنان آن است.

گلستان واقع در شمال کشور از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.


http://www.caspiankhabar.com/93769



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96