اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل بازرسی استان گلستان عنوان کرد؛

اقتصاد و معیشت مردم اولویت نخست بازرسی/ ثبت ۱۴۲۰ گزارش در سامانه گزارشگران فساد گلستان
مدیرکل سازمان بازرسی استان گلستان با بیان اینکه مسئله‌محوری در سازمان بازرسی در اولویت است، گفت: موضوعات مربوط به اقتصاد و معیشت مردم در اولویت نخست است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، محمدتقی مشهدی با گرامیداشت سالروز تأسیس  سازمان بازرسی  اظهار کرد:سازمان بازرسی کل کشور یک دستگاه نظارتی است که نظارت آن معطوف به اقدامات دستگاه‌های اداری کشور در چارچوب قوانین و مقررات کشور است؛ در واقع سازمان بازرسی بر اقدامات و تصمیمات انجام شده در سیستم‌های اداری نظارت می‌کند.

وی ادامه داد:سازمان بازرسی بر اساس وظایف محوله برنامه‌هایی را تعریف می‌کند که این برنامه‌ها سالانه و براساس اسناد بالادستی و رویکردهای ابلاغی از سوی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب برنامه‌های پنج ساله و طبق منویات مقام معظم رهبری است و شاکله برنامه‌های تعریف شده از سوی سازمان بازرسی باید مسائل واقع در این چارچوب‌ها باشد.

مدیرکل بازرسی استان گلستان با بیان اینکه مسئله‌محوری در سازمان بازرسی حرف نخست را می‌زند، افزود:موضوعات مربوط به اقتصاد و معیشت مردم در اولویت اول است و دستگاه‌های متولی آن سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و  تعزیرات حکومتی  هستند و عمده اقدامات نظارتی ما معطوف به این قبیل دستگاه‌ها است.

مشهدی خاطرنشان کرد:گلستان به رنگین کمان اقوام معروف است و ما در استان گلستان مجموعه‌ای از مسائل مختلف را در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، زیرساخت‌ها و غیره انجام می‌دهیم که اقدامات ما عمدتاً در این قبیل حوزه‌ها است و اگر خروجی آن وجه مجرمانه داشته باشد به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود و تخلفات نیز در قالب مستندات مستدل و مستند به مراجع رسیدگی تخلفات دستگاه موردنظر ارسال خواهد شد.

به گفته وی، از مهر ماه سال گذشته تاکنون ۹۲۵ شکایت از افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی در گلستان انجام شده است.

مدیرکل بازرسی استان گلستان از فعالیت سامانه گزارشگران فساد در سازمان بازرسی خبر داد و یادآور شد:از مهر ماه سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار و ۴۲۰ مورد در سامانه گزارشگران فساد گلستان ثبت شده، همچنین ۵۸۵ مورد از گزارش‌ها به صورت حضوری و حدود ۱۴۰ نامه از طریق پست به دست ما رسید که در قالب شکایت یا اعلامیه بوده، علاوه‌بر این تلفن ۱۳۶ گویا نیز آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی است.

مشهدی تاکید کرد:مردم می‌توانند در هر حوزه‌ای که مرتبط به انجام وظایف قانونی هر یک از دستگاه‌های اداری کشور و استان باشد و ما قانوناً ناظر بر فعالیت آن دستگاه باشیم شکایات، گزارشات و انتقادات خود را از طریق ثبت‌نام اینترنتی، سامانه تلفنی، حضوری و یا به صورت پستی به ما گزارش کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ گزارش کیفری در موضوعات مختلف اعم از اختلاس، ارتشاء و امثال آن به دست ما رسیده است، افزود:گاهی اوقات نیز در سیستم اداری، مدیر یا غیرمدیر مرتکب تخلف می‌شود که در این راستا از مهر ماه سال گذشته تاکنون حدود ۱۶۰ گزارش تخلفاتی به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات ارسال شده است.


http://www.caspiankhabar.com/93770



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96