اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۸۸ گرم طلای فاقد کد ساخت تخریب شد
رئیس اداره استاندارد شرق گلستان گفت: در ۶ ماهه اول امسال تعداد ۴۰ بازرسی از سطح طلا فروشی های شهرستان های ازادشهر، گنبدکاووس و مینودشت انجام شد و در این بازدیدها طی نمونه برداری ۱۸۸ گرم طلای فاقد کد ساخت شناسایی و تخریب شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از خبرگزاری فارس، محسن خسروی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شرق گلستان بمناسبت روز جهانی استاندارد اظهار کرد:اهداف توسعه پایدار برای رفع نابرابریهای اجتماعی، توسعه اقتصاد پایدار و کاهش سرعت تغییرات اقلیمی طرح ریزی شده بسیار بلند پروازانه بوده و تحقق ان مستلزم همکاری بسیاری از شرکای دولتی و خصوصی و استفاده از همه ابزارهای موجود از جمله استانداردهای بین المللی و ارزیابی انطباق است.

وی تصریح کرد:هر ساله ۲۲ اکتبر برابر با ۲۲ مهرماه مصادف با روز جهانی استاندارد بوده و شعار امسال این روز"چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر است.

رئیس  اداره استاندارد  شرق گلستان در تشریح عملکرد ۶ ماهه اول امسال این اداره خاطرنشان کرد:در یازدهمین جلسه شورای عالی استاندارد گلستان با حضور استاندار گلستان با تعریف شاخص ایمنی اسانسورها و ایمنی و معیار مصرف انرژی موتورخانه های دستگاه های اجرایی استان برای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان موافقت شد.

وی ادامه داد:شهرداری بازوی حمایتی اداره استاندارد در حوزه تاییدیه اسانسورها بوده و در ۶ ماه اول سال در شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و  گنبد کاووس اسانسورها مورد ارزیابی قرار گرفتند.

خسروی گفت:در این ارزیابی ها مجموعا تعداد ۸۶ تاییدیه اسانسور اولیه و ادواری صادر شد که از این‌تعداد ۱۵ مورد ادواری و ۷۱ مورد تاییدیه اولیه بوده است.

وی بیان کرد:در بقیه شهرستان های شرق گلستان هم تاییدیه ای در بازه زمانی مذکور صادر نشده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد:ازمون دوره ای و سنجش سیستم های توزین و اندازه گیری سبک در حوزه اصناف در شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت در ۶ ماهه اول امسال با مشارکت اتاق اصناف انجام شد و در این ازمون ها تعداد یکهزارو ۱۰۰ترازو سبک شامل قاپان،متر پارچه فروشی ها، ترازو عقربه ای و مکانیکی و دیجتیال در گنبدکاووس و حدود ۲۵۰ ترازو سبک در شهرستان آزادشهر و مینودشت مورد سنجش و آزمون قرار گرفتند.

وی افزود:‌مقدمات این ازمون دوره ای در چهار شهرستان دیگر شرق گلستان انجام شده و بزودی اجرا می شود.

خسروی خاطرنشان کرد:از ابتدای سال تاکنون سه مورد نشان حلال به سه واحد تولید فراورده های غذایی شهرستان گنبدکاووس صادر شده است.

وی گفت:برای نخستین بار سازمان استاندارد در راستای اجرای ماده سه و ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام اسلامی استاندارد مبادرت به انجام استانداردهای خدماتی شامل مدارس ابتدایی، هتل ها، هتل آپارتمان ها، دفترخانه های پستی، خانه سالمندان و غیره نموده و این طرح نیز در گنبدکاووس و شرق استان در حال انجام است.

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان خاطرنشان کرد:در شهریورماه امسال استانداردهای خدماتی در استان از شهرستان ازادشهر و زائر سرای امام هشتم این شهرستان اغاز شد و اجرای مطلوب این طرح نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه های مرتبط است.تاکنون ۷۰ درصد از این طرح در شرق گلستان انجام شده است.

وی با اشاره به همکاری فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در خصوص واگذاری ساختمان به این اداره برای راه اندازی ازمایشگاه بیان کرد:در راستای توسعه فضای آزمایشگاهی و رایزنی با فرماندار شهرستان قرار شد یکی از ساختمان های مازاد دستگاه های اجرایی شهرستان برای توسعه فضای ازمایشگاهی همکار با مشارکت بخش دولتی و خصوصی واگذار شود.

خسروی یاداور شد:در ۶ ماه اول امسال تعداد ۵۶۰ بازدید از واحدهای صنفی و فروشگاهی در خصوص دارا بودن استاندارد کالا ها انجام شد که طی این بازدیدها ۱۷ کالا غیر استاندارد و یا جعل علامت استاندارد کشف و ضبط شد.

وی افزود:در همین مدت از تعداد ۴۰ زرگری و طلا فروشی شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت بازدید شده و در این بازدیدها مقدار ۱۸۸ گرم طلای فاقد کد ساخت شناسایی و تخریب شد.

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان خاطرنشان کرد:در شرق گلستان تعداد هشت مرکز فعال شهربازی و ۵۴ تجهیزات بازی فعال بوده که از این تعداد ۶ مورد گواهی نامه استاندارد را دریافت و دو مورد پلمپ و ۱۲ مورد به مراجع قضایی ارجاع و ۳۶ مورد نیز غیرفعال شدند.

وی ادامه داد:در‌حوزه تجهیزات آبی ۱۲ قایق پدالی در دریاچه مصنوعی گنبدکاووس تاییدیه استاندارد لازم را نداشته و با وجود اخطارهای لازم به شهرداری و پیمانکار مربوط تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

خسروی بیان کرد:بیشترین واحدهای تولیدی مستقر در شرق گلستان در حوزه مصالح ساختمانی بوده که در این حوزه ۴۰ واحد تولیدی سنگ شکن، ۱۲ واحد تولیدی اجر، هفت واحد تولیدی یونولیت و فوم، هشت واحد تولیدی بتن آماده، هفت واحد تولیدی تیرچه و بلوک، سه واحد تولیدی پروفیل درو پنجره دوجداره، یک واحد تولیدی سیمان، یک واحد تولیدی فولاد، یک واحد تولیدی گچ ساختمانی، هشت واحد تولیدی قیر و ورقه های انعطاف پذیر(ایزوگام)و سه واحد تولیدی موزاییک فعال بوده و بزرگترین واحد تولیدی سیمان و فولاد گلستان در شرق و بزرگترین واحد تولیدی قیر در شمال و شمال شرق در شرق گلستان واقع است.

وی درباره ازمون نازل های سوخت مایع گفت:اداره استاندارد با هدف اطمینان از توزیع کننده ها و مقداردقیق سوخت مایع در نمایشگرهای عرضه سوخت در راستای حمایت از مشتری و دارندگان جایگاه سوخت از نازل های سوخت مایع ازمون به عمل می اورد.عدم فراورده،خرابی بورد هوشمند، نقص فنی و غیره از جمله دلائل مردود شدن نازل های سوخت بوده که با الصاق یک برچسل خارج از خدمت به همگان اعلام می شود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس یاداور شد:مهمترین مشکل ما در این حوزه آمار بالای خرابی نازل های سوخت بوده و در اکثر جایگاه ها عرضه سوخت مایع بیشتر نازل ها خراب است.

وی درباره ترکیب بنزین و گازوئیل در چند جایگاه عرضه سوخت مایع در ماه های گذشته بیان کرد:طبق استانداردهای ملی ۴۹۰۴ از سه جایگاه عرضه سوخت مایع در پمپ بنزین معصومی، تاتار و ازادشهر آزمون به عمل امده و ترکیب بنزین با فراورده سنگین دیگر تایید شد و نمونه های انجام شده به شعبه ۵ بازپرسی شهرستان گنبدکاووس ارجاع شد.در این خصوص ۱۳ شاکی به مراجع قضایی مراجعه نموده و این پرونده هنوز برای مراجعه شکات باز است.


http://www.caspiankhabar.com/93773



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96