اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل راهداری گلستان خبرداد؛

درخواست برای برگشت مرز اینچه برون به شرایط قبل از کرونا
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: حل مشکل ویزا، برگشت مرز اینچه به شرایط قبل کرونا و ترانزیت کالا به سمت قزاقستان از این مرز از جمله درخواست ها در سفر به ترکمنستان بود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، عادل مصدقی، ظهر شنبه در خصوص سفر اخیر به کشور ترکمنستان به همراه هیأت اقتصادی استان، اظهارکرد:حل مشکل ویزا برای رانندگان و بازرگانان و تجار، برگشت مرز  اینچه برون  به شرایط قبل کرونا و برقراری ترددها، انجام ترانزیت تا ایستگاه بارانداز اترک (کیلومتر ۳۷)و همچنین ترانزیت کالا به سمت قزاقستان و بهسازی و جاده سازی از مهمترین درخواست‌های هیأت ایرانی در این سفر بود.

مدیرکل  راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای گلستان کاهش و یا حذف عوارض و تعرفه‌های گمرکی، حذف توقف ناوگان ریلی، برقراری تجارت چمدانی و تبادلات مسافری و رفع کارشناسی موانع بندری را از درخواست‌های دیگر هیأت اقتصادی استان از مسئولان طرف مقابل ترکمنستانی بیان کرد.

به گفته مصدقی، این موضوعات طی نشست‌های سه روزه‌ای با عطا خلیل اف استاندار استان بالکان، سید قلی بای سیداف مقام مسئول بندرترکمن باشی و معاون دریایی و بندری ترکمنستان و آق مراد خواجه بایف مسئول آژانس حمل و نقل جاده‌ای کشور ترکمنستان و هیأت همراه درخواست شد.

وی بیان کرد:با تحقق رهاوردهای این سفر و همچنین ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها و خدمات موجود در پایانه مرزی اینچه برون، اتفاقات خوبی در این مرز رقم خواهد خورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اظهار امیدواری از اینکه روحیه تحولی و نگاه ریاست جمهوری جدید ترکمنستان برای همکاری با استان گلستان به ویژه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای بسیار متفاوت است، افزود:بازدید شعاع تا ۳۷ کیلومتر نقطه صفر مرزی و نشست مشترک مرزی جهت بازدید از راه‌ها و زیرساخت‌های موجود در بارانداز اترک مهم‌ترین اقدامی است که پس از این سفر در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد:همچنین مقرر است تمام هزینه‌های رانندگان ترکمنستانی برای عبور از خاک ترکمنستان به طور غیرمستقیم و مستقیم(دولتی و خصوصی)در اولین فرصت اعلام و عدم استقبال رانندگان ایرانی تا مرز اترک هم بررسی شود.

گفتنی است معاون اقتصادی استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، دو عضو از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان بخش خصوصی و بازرگانان و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در این سفر اقتصادی حضور داشتند.


http://www.caspiankhabar.com/93774



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96