اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۶۰۰ گواهی نامه انطباق صادراتی توسط استاندارد در گلستان صادر شد
مدیرکل استاندارد گلستان گفت: در سال گذشته تعداد ۶۰۰ پرونده گواهی نامه انطباق صادراتی در گلستان صادر شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، سید مهدی حسینی مدیرکل  استاندارد  گلستان ظهر امروز در بازدید از واحدهای تولیدی در شرق گلستان در شهرک صنعتی شهرستان  گنبد کاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در ایران اسلامی از ۲۲ مهرماه مصادف با ۱۴ اکتبر روز مهانی استاندارد هفته استاندارد نامگذاری شده و امروز بمناسبت این هفته از واحدهای تولیدی شرق استان بازدید کردیم.

وی تصریح کرد:اداره کل استاندارد گلستان در کنار دستگاه های اجرایی مرتبط با واحدهای تولیدی تلاش دارد تا در حد توان و وظیفه خود از این واحدهای تولیدی حمایت کند.

مدیرکل استاندارد گلستان خاطرنشان کرد:در سطح استان حدود ۴۳۰ واحد تولیدی محصولات خود را تحت پوشش استاندارد تولید می کنند و در این رابطه ۶۴۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است.

وی ادامه داد:سالانه به طور میانگین برای ۷۰ تا ۸۰ واحد تولیدی پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد صادر می شود که در ۶ ماه اول امسال برای ۵۰ واحد تولیدی پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است.

حسینی گفت:یکی از وظایف ذاتی و ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران و در استان ها اداره کل استاندارد نظارت و بازرسی از کیفیت بنزین در فراورده های نفتی بوده که طبق قانون حداقل سالی دو بار از نازل های سوخت مایع بازدید کرده و عملکرد انها را بازبینی می کنیم.

وی بیان کرد:از ابتدای سال تاکنون حدود یکهزار نازل سوخت مایع در استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد گلستان ابراز کرد:در صورتی که نواقص فنی بحرانی در عرضه فراورده های نفتی بوجود اید در گلستان در کمیسیون ماده ۴۲ با حضور نماینده دادگستری، صمت و اصناف و استاندارد موارد بررسی و ارزیابی شده و تصمیم گیری می شود.از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۱ پرونده در این خصوص بررسی شده و برای برخی از این پرونده‌ها جزای نقدی و اخطار کتبی صادر شده که خوشبختانه هیچ یک منجر به تعطیلی، تعلیق و یا ابطال پروانه خط تولیدی نشده است.

وی افزود:خارج از پرونده های این کمیسیون، از ابتدای سال تاکنون ۱۰ مورد اعلام جرم بصورت محموله کلان به مراجع قضایی معرفی شدند.این پرونده ها در خصوص محصولات خارج از استان مانند زعفران، بستنی، موادشوینده، نمک و غیره بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد:در سال گذشته برای ۶۰۰ پرونده، بعد از نمونه برداری، آزمون، تاییدیه گواهی نامه انطباق صادرات با هدف حفظ بازارهای بین المللی برای کالاهای ایرانی صادر شده است.

وی در خصوص عملکرد اداره کل استاندارد گلستان از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال یاداور شد:در این مدت ۱۱ مورد استاندارد ملی تدوین، ۴۰۸ مورد استاندارد ملی بازنگری، ۸۵ مورد پروانه کاربرد استاندارد صادر، ۲۸۰ مورد پروانه کاربرد استاندارد تمدید، ۶ مورد پروانه تشویقی صادر، ۷ مورد پروانه کاربرد حدمجاز آلاینده ها صادر، ۳۱ مورد عیار سنجی طلا آزمون، ۵۳۱ مورد اظهارنامه صادراتی اخذ و چهارهزارو ۴۹۶ مورد در حوزه طرح طاها بازرسی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت:در همین مدت پنج مورد جعل علامت استاندارد شناسایی و سه مورد در حوزه آسانسورها، باسکول و شهربازی به دلیل غیراستاندارد بودن پلمپ شد.

وی ادامه داد:در فروردین ماه امسال در یک طرح ویژه نظارتی ۶۰ مورد از تجهیزات بازی شهربازی و زمین های بازی سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفت که متاسفانه هیچ یک از انها استاندارد نبوده و این موارد به دادستان ها و شهرداری ها اعلام شد که تاکنون حدود ۵۰ درصد انها نواقص فنی خود را رفع نمودند.

حسینی بیان کرد:در یک طرح ویژه دیگر ۱۱۴ مورد از آسانسورهای عمومی سطح استان بازرسی شد که در این بازرسی‌ها ۴۰ درصد انها غیراستاندارد بودند.

 

برای نخستین بار در شمال کشور تولید جلبک در یکی از واحدهای تولیدی گنبدکاووس

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان در این بازدید گفت:برای نخستین بار در شمال و شمال شرق کشور شرکت نوردارو اقدام به تولید جلبک برای فرمولاسیون در واحد تولیدی خود کرده است.

محسن خسروی اظهار کرد:این محصول به عنوان یک محصول دانش بنیان معرفی شده که پس از ثبت آن به عنوان محصول دانش بنیان، بعنوان یک واحد برتر تولیدی از اداره کل استاندارد گلستان نشان دانش نماد را دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد:شرکت نوردارو محصولات ارایشی و بهداشتی را تولید کرده و روزانه از هریک از محصولات خود به طور میانگین حدود ۶ تن تولید دارد.

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان خاطرنشان کرد:این واحد تولیدی از سال ۹۶ شروع به فعالیت کرده و از زمان شیوع بیماری کرونا نیز تولید ماسک سه لایه را در کنار‌محصولات خود داشته و در حال حاضر ۲۵ نفر به طور مستقیم در این واحد تولیدی اشتغالزایی شدند.


http://www.caspiankhabar.com/93779



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96