اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امسال ۳۵ شکارچی غیرمجاز در نواحی مرزی گنبدکاووس دستگیر شدند
سرپرست هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ شکارچی متخلف حین صید پرندگان شکاری و حفاظت‌شده توسط ماموران این یگان نظامی در نواحی مرزی این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین قدمگاهی روز پنجشبه افزود: از این شکارچیان غیرمجاز و متخلف ۱۵ قبضه سلاح شکاری بدون پروانه فعالیت و برخی آلات و ادوات شکار پرندگان حفاظت شده از جمله تعدادی کبوتر به‌عنوان طعمه و ۹۱۴ فشنگ کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت:شکارچیان متخلف که از اهالی بومی و برخی شهرهای مناطق شمالی گلستان بودند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره حفاظت  محیط زیست  گنبدکاووس و مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

سرهنگ قدمگاهی اضافه کرد:روز گذشته هم یک شکارچی متخلف که اقدام به صید یک قطعه"بالابان"از پرندگان شکاری حفاظت شده در نواحی مرزی گنبدکاووس کرده بود، توسط ماموران گروهان مرزی"کُرند"اترک شناسایی و دستگیر شد.

سرپرست هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد:بالابان کشف شده از این شکارچی متخلف جهت آزادسازی تحویل اداره محیط زیست گنبدکاووس شد و متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی گردید.

وی توضیح داد:مطابق قوانین سازمان حفاظت محیط زیست، هرگونه صید پرندگان شکاری بویژه"شاهین، بحری و بالابان"که مناطق دشت و بیابانی شمال استان گلستان از زیستگاه‌های مهم این پرندگان اغلب مهاجر به شمار می‌رود، ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۴۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق این استان شمالی است.


http://www.caspiankhabar.com/93792



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96