اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سامانه بارشی جدید در راه گلستان/ دمای هوا ۱۲ درجه سردتر می‌شود
مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی از شامگاه فردا (جمعه)، علاوه بر کاهش ۱۲ درجه‌ای دما، بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و مواج شدن دریا در استان مورد انتظار است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، نوربخش داداشی روز پنجشنبه به ماهیگیران استان توصیه کرد:با توجه به مواج شدن دریا به سبب ورود این سامانه بارشی از رفت و آمد در دریا خودداری کنند.

وی پیش‌بینی کرد:فعالیت یک روزه این سامانه موجب بارش ۱۰ تا ۲۵ میلی‌متر باران در اغلب مناطق استان شود که حجم بارش ها در برخی مناطق به ۴۰ میلی‌متر هم خواهد رسید.

مدیرکل  هواشناسی  گلستان گفت:باتوجه به اینکه پس از ورود این سامانه بارشی بیشتر مناطق استان از باران برخوردار خواهند شد، رطوبت خاک برای کشت پاییزه تامین خواهد شد.

داداشی با اشاره به روند افزایشی دمای گلستان تا غروب فردا جمعه گفت: با افزایش هشت درجه‌ای دما، ساکنان استان پیش از آغاز فعالیت سامانه بارشی، شاهد گرمای ۳۵ درجه خواهند بود.

فعالیت ۶ ساعته سامانه بارشی در روز سه‌شنبه نیز موجب بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتری باران در برخی مناطق استان شد و خسارت‌هایی را نیز به بار آورد.

این بارش باران شدید و سیلاب، موجب خسارت به ۱۷۰ هکتار از اراضی زراعی ، تلف شدن ۱۵۰ راس دام سبک، مسدودشدن چند راه اصلی و آبگرفتگی ده‌ها منزل روستایی شد.

گلستان ۱۱ ایستگاه سینوپتیک، ۲۱ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۱ ایستگاه باران سنجی، ۲۶ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای(خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه کت وان(فرودگاهی)، ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی(اینچه برون و مراوه تپه)و یک سکوی دریایی و در مجموع ۱۶۱ سامانه و ایستگاه دارد.


http://www.caspiankhabar.com/93793



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

هواشناسی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96