اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آزادی ۳ هزار نفر در استان گلستان با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس
رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: با رأی دادگاه‌های استان گلستان، امسال ۳هزار نفر به‌جای زندان به آرای جایگزین حبس محکوم شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  دادگستری  گلستان، حیدر آسیابی با اشاره به چرخش آرای محاکم استان به‌سمت جایگزین‌های حبس در جرایم سبک، اظهار داشت:قضات استان این آرا را با استفاده از ظرفیت قانون، برای جرایم سبک و کسانی که سابقه‌دار نیستند، صادر کردند.

وی افزود:الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله آرای جایگزین  زندان  است که امسال قضات برای محکومان صادر کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت:مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب‌زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش‌بینی‌شده در قانون است که قضات برای جلوگیری از ورود افراد به زندان در جرایم سبک اعمال کردند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت:امسال 196 محکوم به حبس هم، از حبس الکترونیک بهره‌مند شدند یعنی با استفاده از پابند الکترونیکی تحت‌نظر قرار دارند.

آسیابی با اشاره به این‌که استان گلستان از استان‌های پیشروی کشور در صدور آرای جایگزین حبس است، گفت:پارسال در دادگاه‌های استان برای 6 هزار و 120 نفر که سابقه کیفری نداشتند و جرایم سبک مرتکب شده بودند، رأی جایگزین حبس صادر شد.


http://www.caspiankhabar.com/93808



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96