اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تصفیه خانه شهرک صنعتی آق قلا تکمیل تر شد/گام جدید گلستان برای ایجاد شهرک صنعتی روستایی مبلمان
مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی آق قلا با حضور معاون وزیر صمت به بهره برداری رسید.

مرحله تکمیلی و مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی آق قلا در استان گلستان امروز یکشنبه اول آبان با حضور علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، جمعی از مدیران گلستانی و نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با صرف اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

با افتتاح این تصفیه خانه ، ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی آق قلا حدود ۴۵۰ مترمکعب افزایش می یاید و به هزار و ۱۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز می‌رسد.

شهرک صنعتی آق قلا با ۱۶۸ هکتار مساحت دارای ۲۲۰ واحد بهره‌بردار است که ۱۸۰ واحد آن با اشتغال سه هزار و ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کند.

علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز گذشته وارد گلستان شد و از برخی واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان بازدید کرد.


آغاز اجرای طرح ایجاد نخستین ناحیه صنعتی روستایی مبلمان کشور در عطاآباد

تصفیه خانه شهرک صنعتی آق قلا تکمیل تر شد/گام جدید گلستان برای ایجاد شهرک صنعتی روستایی مبلمان

معاون وزیر صمت همچنین امروز طرح ایجاد نخستین ناحیه صنعتی روستایی مبلمان کشور را در روستای عطاآباد شهرستان آق قلا کلنگ زنی کرد.

علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در آیین آغاز اجرای طرح ایجاد نخستین ناحیه صنعتی روستایی مبلمان کشور در عطاآباد، با تاکید بر تمرکز دولت بر تولید مردم محور گفت:۹۳درصد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را کسب و کار‌های کوچک تشکیل می‌دهند که توانسته‌اند برای بیش از ۵۰هزار نفر شغل ایجاد کنند.

رسولیان از شناسایی ۵۰۵خوشه صنعتی در کشور خبر داد و افزود:مطالعه راه‌اندازی ۱۴۰خوشه، کامل شده است و دولت از راه‌اندازی آن‌ها حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان نیز گفت:این ناحیه صنعتی در ۱۵هکتار با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته می‌شود.

رضا شهمرادی افزود:پیش‌بینی می‌شود با راه اندازی این ناحیه صنعتی، برای ۲هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

عطاآباد، روستایی در شهرستان آق قلای استان گلستان که حدود سه دهه پیش به سبب محرومیت، ۳۰۰نفر از جوانان آن برای کارگری و کسب روزی مهاجرت کرده بودند اما از سال۸۳ همه چیز تغییر کرد و کارگران دیروز و استادکاران امروز، یکی یکی به خانه بازگشتند.

اکنون عطاآباد با ۳۵۰کارگاه، نمایشگاه و صنایع وابسته، قطب تولید مبلمان و الگویی موفق برای توسعه روستایی است.

بیش از ۳هزار نفر در عطاآباد مشغول کار هستند و درآمد این روستا روزانه به طور متوسط ۸میلیارد تومان است.


http://www.caspiankhabar.com/93810



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96