اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان خبرداد؛

۱۵۴ مرکز حساس و مهم در گلستان داریم/سند پدافند گرگان آماده شد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: ۱۵۴ مرکز حساس و مهم و قابل حفاظت در استان داریم، مراکز حیاتی نداریم، ۶ مرکز حساس و ۴۳ مرکز مهم داریم و بقیه قابل حفاظت هستند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر ، محمدتقی محمدی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد:در هفته  پدافند غیرعامل  ۵۰۰ برنامه شامل همایش، رزمایش، جلسات، کارگروه‌ها، دوره‌های آموزشی و تخصصی، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با استاندار، غبارروبی مزار شهدا، حضور در منازل شهدا و نمایشگاه تخصصی در گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان افزود:نگاه به پدافند غیرعامل از ابتدا باید در ذات پروژه‌ها باشد و در زمینه مکان یابی، مسائل حفاظتی، حراستی و مقاوم سازی باید تمام ضوابط لحاظ شود.

وی بیان کرد:آگاهی بخشی در دو سطح عمومی و تخصصی برای همه مدیران و رمردم درک مشترک از پدافند غیر عامل باید در همگان ایجاد و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.

محمدی عنوان کرد:دو دسته مرکز و تاسیسات مراکز داریم، نخست مراکزی که از قبل وجود داشته و باید برای آن طرح و برنامه پدافند غیرعامل پیش بینی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان توضیح داد:از این مراکز و زیرساخت‌ها بازدید شده و ملاحظات را مورد بازبینی قرار خواهیم داد و در ابعاد حفاظتی، حراستی، فیزیکی، سایبری، اطلاعاتی و زیرساختی چک لیست تهیه می‌کنیم.

وی عنوان کرد:۱۵۴ مرکز حساس و مهم و قابل حفاظت در استان داریم، مراکز حیاتی نداریم، ۶ مرکز حساس و ۴۳ مرکز مهم داریم و بقیه قابل حفاظت هستند.

محمدی گفت:دسته دیگر مراکزی هستند که می‌خواهند ایجاد شود؛ این مراکز باید طبق دستورالعمل و ماده ۲۳ تملک دارایی‌ها از دستگاه محیط زیست و پدافند غیرعامل مجوز بگیرند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان بیان کرد:در بند(ه) تبصره ۱۹ قانون بودجه دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند و تاکنون ۲۰ دستگاه برنامه‌ها و طرح‌های خود را به ما ارائه داده‌اند.

وی افزود:دو سند و نقشه مطالعات پدافند غیرعامل استان و شهر  گرگان  تهیه شده است.

محمدی بیان کرد:مطالعات طرح استان سال ۹۴ آغاز شده و در سال ۹۸ به پایان رسید و ابلاغ شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت:حوزه‌های آب، سوخت، محیط زیست، فرهنگی، حاکمیتی و غیره در این طرح‌ها لحاظ شده است.

وی عنوان کرد:سند پدافند غیرعامل گرگان هم به اتمام رسیده و به زودی ابلاغ خواهد شد این طرح به کمک شهرداری و فرمانداری پیگیری و اجرا خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/93825



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96