اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خبر خوش برای والدین گلستانی دارای نوزاد ناشنوا/ کاشت حلزون رایگان می‌شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده نوزادان ناشنوا در استان گلستان از همان بدو تولد شناسایی و درمان شوند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایسنا، محمد مهدی زرگرانی امروز چهارشنبه ۴ آبان در همایش گرامیداشت بیمه سلامت اظهار کرد:اضافه شدن ۵۹ خدمت توانبخشی به سبد خدمات بیمه سلامت اقدامی امیدبخش است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای کشوری ۰.۲ درصد نوزادان گلستانی در بدو تولد مشکل شنوایی دارند، افزود:با تعمیم این میزان به جمعیت موالید گلستان، سالانه ۷۰ نوزاد ناشنوا در استان متولد می‌شوند که این مسئله بار اجتماعی و هزینه درمانی را افزایش می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه نوزادان ناشنوا نهایت تا ۱۸ ماه پس از تولد باید به درمان برسند، متذکر شد:در صورتی که در این مدت تعیین شده درمان انجام نشود این نوزادان از لحاظ شنوایی دچار مشکل می‌شوند.

زرگرانی با اشاره به اینکه همزمان با بحث افزایش پوشش بیمه سلامت برای خدمات توانبخشی، بحث کاشت حلزون مطرح می شود که خدمات آن از قبل طراحی شده است، تأکید کرد:شنوایی سنجی و خدمات مربوط به آن باید از بدو نوزادی به بیماران ارائه شود در همین راستا تمهیداتی اندیشیده شده که این نوزادان در استان گلستان از همان بدو تولد شناسایی و درمان شوند.

وی هزینه کاشت حلزون را ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد:امیدواریم خدمت کاشت حلزون هم زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرد و در کل بیمارستان‌های استان گروه‌هایی مستقر شوند و بدون آنکه هزینه‌ای بر دوش بیمار قرار گیرد این خدمت ارائه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد:قرار است گلستان برای اجرای این طرح به عنوان استان معین انتخاب شود و براساس تفاهم نامه ای که با سازمان بیمه سلامت منعقد می‌شود هزینه کاشت حلزون برای بیماران این حوزه رایگان شود البته تحقق این مهم منوط به آن است که بیمه سلامت پرداخت ۷۰ درصد هزینه بخش خصوصی را برعهده بگیرد.


http://www.caspiankhabar.com/93831



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96