اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش آنفلوآنزا نوع A در گلستان/ واکسن آنفلوآنزا برای چه کسانی رایگان است؟
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان از روند افزایشی شیوع آنفلوانزای نوع A در سطح استان خبر داد و بر ضرورت رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، معمولاً هر ساله آذر و دی ماه شروع پیک  بیماری  آنفلوآنزا بود اما امسال این ویروس کمی زودتر شیوع پیدا کرده و در حال حاضر در برخی از نقاط کشور رو به افزایش است و در بعضی دیگر از نقاط کشور نیز شیوع قابل توجهی داشته است.

از آنجایی که شروع علائم بیماری آنفلوآنزا مشابه  کرونا  است ممکن است با ویروس کووید19 اشتباه گرفته شود لذا در این شرایط می طلبد مردم نسبت به رعایت نکات  بهداشت ی حساسیت بیشتری به خرج دهند تا از ابتلای به آنفلوانزا و دیگر بیماری های ویروسی در امان باشند.

خوشبختانه بیماری آنفلوانزا برخلاف سرماخوردگی و کرونا داروی اختصاصی دارد و البته واکسن آن هم موجود است که کارشناسان توصیه می‌کنند همه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افراد چاق، مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، کبدی، کلیوی، افراد سیگاری و افرادی که داروهای سرکوب‌کننده ایمنی مصرف می‌کنند واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند چراکه در صورت ابتلا به این بیماری، شدت بیشتری را متحمل می شوند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان در گفتگو با خبرنگاران، نسبت به روند رو به رشد شیوع آنفلوانزای نوع A در استان گلستان هشدار داد و اظهار کرد: مشاهدات عینی و تعدادی از آزمایش‌های انجام شده از بیماران نشان می‌دهد آنفلوآنزای نوع A در استان رو به افزایش است.

علی باقری رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را ضروری خواند و گفت:با توجه به اینکه از همه افراد مبتلا به آنفلوآنزا نمونه گیری انجام نمی‌شود آمار دقیقی در خصوص این بیماری در دست نیست اما در هر صورت با آغاز فصل سرما امکان ابتلا به بیماری‌های مختلف اعم از سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا بیشتر می‌شود.

وی تزریق واکسن را یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا برشمرد و تصریح کرد:تزریق واکسن آنفلوانزا به ویژه در افراد دارای بیماری زمینه‌ای، پرسنل بهداشت، پرستاران، بیماران خاص، مادران باردار و سالمندانی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند به صورت رایگان انجام می شود.

 مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با تأکید بر اینکه واکسن آنفلوآنزا در تمام داروخانه‌های استان گلستان موجود است، خاطرنشان کرد: به بیماران خاص، بیماران دیابتی، بیماران مبتلا به آسم و ضعف سیستم ایمنی توصیه می شود حتما واکسن آنفلوآنزا را تهیه و تزریق کنند.

باقری به آموزش حضوری و حضور دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و متذکر شد:دانش‌آموزان، کارمندان و همه افرادی که در تماس با افراد دیگر هستند در صورت بروز علاِئم تنفسی، تب، سرفه و بدن‌درد حتما به پزشک مراجعه کنند، همچنین دانش‌آموزان نیز با نظر پزشک در مدت معین از حضور در کلاس درس بپرهیزند تا دیگر افراد حاضر در کلاس مبتلا نشوند.


http://www.caspiankhabar.com/93841



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96