اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

بارش باران و کاهش دما از فردا در گلستان
مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، از ورود سامانه ناپایدار جوی از فردا(سه‌شنبه ۱۰ آبان) در استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، نوربخش داداشی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان گلستان اظهار کرد:در حال حاضر آسمان استان گلستان صاف است و وضعیت جوی استان نسبت به روز گذشته با افزایش دما همراه است که انتظار می‌رود بیشینه دمای هوا در گرم‌ترین ساعت امروز در گنبدکاووس به ۲۷ درجه سانتی گراد برسد.

وی از ورود سامانه ناپایدار جوی از فردا(سه‌شنبه ۱۰ آبان)به استان گلستان خبر داد و افزود:پیامد این سامانه ناپایدار جوی بارندگی است که گاهی اوقات بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود و کاهش محسوس دما، پدیده مه و وزش باد نسبتاً شدید موقتی و بارش برف در مناطق مرتفع کوهستانی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل  هواشناسی  گلستان به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان گلستان اشاره و تأکید کرد:فعالیت این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه تداوم دارد اما از روز چهارشنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و با خروج این سامانه بارشی برای روز جمعه جو نسبتاً پایداری را انتظار خواهیم داشت.

داداشی از مردم خواست در زمان فعالیت این سامانه ناپایدار جوی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و از فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند و هنگام تردد جاده‌ای، چرای دام و دیگر اقدامات احتیاط کنند.

وی خاطرنشان کرد:علی رغم بارش‌های اخیر، اطلاعات پهنه بارش‌ها مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد میزان بارش‌های استان گلستان از ابتدای سال آبی جاری(اول مهرماه ۱۴۰۱)تا تاریخ ۳۰ مهرماه در مقایسه با دوره بلندمدت با کاهش ۵۶ درصدی همراه بوده است.

مسئولان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز با اعلام این موضوع که از نیمه آبان ماه تا انتهای آذر ماه امسال بارندگی مؤثری در استان گلستان رخ نمی‌دهد از کشاورزان گلستانی خواستند امسال برای کشت منتظر باران‌های مؤثر نباشند.

همچنین حتی اگر همزمان با بارش باران و یا پس از بارندگی برای کشت اقدام کردند نباید آبیاری مزارع را فراموش کنند چراکه در غیر این صورت عملکرد نامطلوبی را تجربه خواهند کرد.


http://www.caspiankhabar.com/93854



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

هواشناسی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96