اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس سازمان بازرسی کل کشور:

مبارزه با ترک فعل‌ها همچنان در دستور کار است
رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مبارزه با ترک فعل‌ها و شناسایی گلوگاه‌های فساد همواره در دستور کار است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر خدائیان رئیس  سازمان بازرسی  کل کشور امروز پنج شنبه ۱۲ آبان در مراسم معرفی مدیر کل جدید بازرسی گلستان در گرگان گفت:رویکرد سازمان بازرسی کل کشور در دوره تحول و تعالی و بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه، پیشگیری و مسدودسازی گلوگاه‌های  فساد  است.

او با بیان اینکه سازمان بازرسی در کنار مدیران توانمند است، بیان کرد:در حوزه شناسایی گلوگاه‌های فساد اقدامات مهمی در سازمان بازرسی انجام شده تا ریشه این گلوگاه‌ها خشکانده شود.

دکتر خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی بر نحوه اجرای تکالیف دستگاه‌ها که در قوانین مورد تاکید قرار گرفته است، نظارت دارد، یادآور شد:این قوانین احصا شده است و سازمان بازرسی بر نحوه نظارت همه قوانین از جمله قانون هوای پاک، جوانی جمعیت و ارتقای سلامت اداری نظارت مستمر دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه مبارزه با ترک فعل‌ها در دستور کار است و باید همواره به آن توجه شود، برخورد قاطع دستگاه قضا با تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی را مورد اشاره قرار داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور جایگاه عالی نظارتی این سازمان را در حوزه نظارت بر اجرای قانون و حسن جریان امور مورد اشاره قرار داد و گفت:همه دستگاه‌های کشور زیر چتر نظارت سازمان بازرسی کل کشور هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان گلستان تصریح کرد:باید با همدلی مسئولان استان که به خوبی وجود دارد، این ظرفیت‌ها بالفعل شود و بازرسی کل استان گلستان نیز باید در کنار سایر مسئولان استان در رفع مشکلات قرار داشته باشد.

حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان نیز در مراسم معرفی مدیر کل جدید بازرسی استان افزود:در اجرای طرح‌های گردشگری مانند ساخت تله کابین و طرح جزیره آشوراده همواره دچار مشکل می‌شویم و امیدواریم سازمان بازرسی کشور، ورود و به ما برای رفع این موانع کمک کنند.

وی گفت:در زیارت گرگان در کنار برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، به معیشت روستاییان هم پرداختیم، اما برای به ثمررسیدن این تلاش‌ها نیازمند حمایت کارگروه فراقوه‌ای هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های دستگاه قضایی استان برای مبارزه با فساد  اقتصادی  اشاره کرد و گفت:فقط در یک پرونده مربوط به یکی از موسسه‌های مالی ۶ هزار میلیارد تومان از اموال موسسه توقیف و ۴ هزار میلیارد تومان از پول‌ها هم به بیت المال بازگردانده شد که این رقم بیشتر از میزان تخلف این موسسه است.

حیدر آسیابی افزود:کیفرخواست پرونده این موسسه با ۳۰ هزار صفحه و ۱۵۵ جلد صادر و به دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان ارجاع شد که پس از بررسی از سوی رییس شعبه برای رفع بخشی از نواقص یه دادسرا بازگردانده شد.

وی ادامه داد:ایرادات پرونده رفع شده و در مرحله اظهارنظر نهایی است و تا پایان امسال در دادگاه رسیدگی و رای نهایی صادر خواهد شد.

آسیابی از تشکیل دادگاه ویژه برای رسیدگی به پرونده موج‌های آبی گنبد کاووس هم خبر داد و گفت:با تشکیل این شعبه و تعیین قاضی ویژه، بخش حقوقی و کیفری این پرونده یکجا رسیدگی و رای صادر می‌شود.

آسیابی، اقدامات قضایی برای بازکردن گره ۱۶ ساله پرونده پتروشیمی گلستان را هم تشریح کرد و گفت:با اختیارات ویژه‌ای که رئیس قوه قضاییه به استان تفویض کرد امروز بزرگترین هلدینگ در زمینه پتروشیمی کشور به این طرح ورود کرده است و با تکمیل تشریفات قانونی، به زودی عملا کار اجرایی این طرح در استان آغاز می‌شود.

او همچنین افزود:برای کمک به توسعه استان، سازمان بازرسی حامی مدیران ریسک پذیر باشد و امیدواریم مدیر کل جدید بازرسی استان با استفاده از اختیارات و وظایف قانونی خود به گونه‌ای عمل کند که فقط مدیران متخلف بترسند.

در این مراسم عبدالله آقاعلیخانی به عنوان مدیرکل جدید بازرسی استان گلستان معارفه و از زحمات تقی مشهدی مدیر کل پیشین قدردانی شد.

عبدالله آقاعلیخانی مدیرکل جدید پیش از این مدیرکل بازرسی استان قزوین بود.


http://www.caspiankhabar.com/93873



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96