اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



چالشی به نام ثبت نشان تجاری/ جای نمایندگی ثبت نشان تجاری در گلستان خالی است
شرکت‌های تولید کننده در گلستان برای کوتاه‌تر شدن فرآیند ثبت نشان تجاری (برند) نیازمند یک نمایندگی از این سازمان برای تسهیل امور در استان هستند.

شرکت‌های تولید کننده برای تجاری سازی محصولات خود و ورود به بازار فروش باید نشان تجاری شرکت خود را به ثبت برسانند، اما این کار با دردسر‌هایی همراه است.

مدیر یک شرکت تولید کننده لوازم آرایش و بهداشتی گیاهی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:انتخاب نام برای ثبت نشان یکی از مشکلاتی است که یک سال و نیم است به معضلی برای تجاری سازی محصولات شرکت مان تبدیل شده است.

قلی پور توضیح داد:برای توزیع محصولات مان در بازار و داروخانه‌ها نیاز به دریافت سیب سلامت داریم و یکی از مراحل دریافت آن ثبت نشان است و از طرفی برای ثبت شرکت مان به عنوان یک شرکت دانش بنیان هم نیاز به دریافت سیب سلامت داریم.

نشان تجاری(برند)، درواقع نمادی است که محصول یا خدمات منحصر به فرد را به مردم می‌شناساند و آن‌ها را از دیگر محصولات و خدمات، متمایز می‌کند.

در واقع نشان تجاری هویت شغلی را نشان می‌دهد و داشتن آن برای کسب و کار‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد.

قلی پور ادامه داد:سازمان ثبت نشان حدود دو سالی است که شرایط جدیدی را برای ثبت نشان تجاری در راستای بهبود این فرآیند اعمال کرده است، اما در واقعیت نه تنها موجب بهبود نشده بلکه موجب ضعف این روند هم شده است.

او افزود:قبلا اگر ۳ حرف ابتدایی نشان مشابه بود ثبت نمی‌شد، اما در شرایط جدید اگر حرف وسط و آخر هم مشابه باشد نام پیشنهادی رد می‌شود.

قلی پور می‌گوید:تاکنون ۱۵ نام پیشنهادی ما برای ثبت نام نشان در تهران رد شده است، طی یک ماه اخیر هم ۳۰ نام پیشنهادی را برای رئیس سازمان ثبت نشان تجاری بردیم و راهنمایی خواستیم که از این بین دو نام مورد قبول واقع شد، اما در نهایت این دو نام هم رد شد.

او افزود:اگر این کارشناسان علت منطقی رد شدن اسم پیشنهادی را عنوان می‌کردند برای ما قابل پذیرش بود، اما هیچ توضیحی در این باره داده نمی‌شود.

قلی پور ادامه داد:آخرین باری که برای موضوع ثبت برند به تهران مراجعه کردیم متوجه شدیم برخی استان‌ها مانند گیلان و مازندران نمایندگی ثبت برند دارند و اگر در استان شرایطی فراهم می‌شد که این نمایندگی به گلستان هم آورده می‌شد بسیاری از مشکلات شرکت‌ها در زمینه ثبت برند کاهش پیدا می‌کرد.

او افزود:یکی از اقدامات شرکت ما تولید صابون به روش سرد است که تاکنون نمونه آن در کشور موجود نبوده و سازمان استاندارد به ما گفت در صورت ثبت نشان تجاری این فرمول به نام استان گلستان به ثبت می‌رسد، اما متاسفانه به دلیل تاخیر در تایید نام نشان تجاری پیشرفت ما با مشکل مواجه شده است.

با اعلام پارک علم و فناوری گلستان، در سفر اخیرمعاون سازمان بازرسی به استان موضوع استقرار نمایندگی شرکت ثبت نشان تجاری(برند)برای برطرف شدن مشکل شرکت‌های دانش بنیان مطرح و مقرر شد با سرعت این موضوع پیگیری شود.
در همین راستا هفته آتی جلسه‌ای دراین باره بین پارک علوم و فناوری و اداره کل ثبت اسناد استان برگزار می‌شود.

اگر فردی ثبت اختراعی انجام داده یا اینکه محصولی تولید کرده است و قصد دارد آن محصول را به عنوان شرکت دانش بنیان عرضه کند به صورت مستقیم همان ابتدا نمی‌تواند شرکت خود را به عنوان دانش بنیان به ثبت برساند.

ثبت یک شرکت به عنوان دانش بنیان پس از طی مراحلی مانند ثبت شرکت، ثبت نشان تجاری، دریافت استاندارد مربوطه انجام می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/93883



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

دانش‌بنیان


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96