اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز طرح زمستانه راهداری در گلستان/ شروع برف‌روبی مسیرهای کوهستانی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از شروع طرح زمستانه راهداری در استان گلستان خبر داد و گفت: سرما در گلستان زود آغاز شد و از ابتدای مهرماه عملیات زمستانه راهداری آغاز شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس،  عادل مصدقی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد:اداره کل  راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان هر روز و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است و لحظه‌ای کار همکاران در این اداره تعطیلی نخواهد داشت.

وی ادامه داد:طرح راهداری زمستانه از ۲۶ مهرماه آغاز شده و تا پایان زمستان نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به بارش‌های شدید باران طی هفته‌های اخیر گفت:ریزش سنگ، آوردن تنه درختان به مسیر عبوری، سیلاب، انسداد پل‌ها و مسیرهای مواصلاتی را شاهد بودیم امابه دلیل آمادگی لازم رفع انسداد در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

مصدقی خاطرنشان کرد:شب گذشته نخستین بارش زمستانه برف تا بامداد امروز شروع به بارش کرد که در مسیر گرگان به شاهرود در طول ۱۴ کیلومتر و محور درازنو کردکوی عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی را انجام دادیم.

وی اضافه کرد:ما ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر انواع راه داریم که ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۵۶ کیلومتر راه مرزی، ۶۸۰ کیلومتر راه شریانی و ۵۵۷ کیلومتر راه ترانزیتی در استان داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان کرد:ما ۵۱ گردنه برفگیر داریم که در طرح زمستانه ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات را بکارگیری خواهیم کرد.

مصدقی گفت:۲۱ دستگاه نمک پاش مکانیزه داریم که در این طرح بکارگیری خواهند شد و ۲۷۰ نیروی انسانی در این طرح فعالیت خواهند کرد و ۱۰۰ نیروی پشتیبانی و ستادی نیز خدمات خواهند داد.

وی بیان کرد:تمامی راهدارخانه‌ها و ادارات شهرستانی در این طرح به صورت آماده‌باش کامل و کاملا فعال خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد:تاکنون بر اساس پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که در مسیر به‌سازی و بازسازی آسفالت، ماشین‌آلات، راه‌های روستایی، ساخت راه روستایی، نگهداری راه‌ها و...هزینه خواهد شد.

مصدقی افزود:از این مبلغ ۳۲۲ میلیارد تومان در بخش روکش آسفالت هزینه خواهد شد، ۷۶ میلیارد تومان در محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود و در مسئله ایمن‌سازی راه‌ها نیز ۷۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد:۵۲ میلیارد تومان در رفع نقاط حادثه خیز هزینه می‌شود و در بازسازی و نوسازی ناوگان راهداری ۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/93885



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

راهداری


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96