اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نصب هزار پنل خورشیدی ویژه مددجویان کمیته امداد‌ گلستان
مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: تا پایان امسال تعداد یکهزار پنل خورشیدی ویژه مددجویان کمیته امداد در گلستان نصب و راه اندازی می شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، از  گنبد کاووس عیس بابایی عصر امروز در حاشیه مراسم بهره برداری فاز نخست ۵۰۰ طرح  پنل خورشیدی  در روستای قراول تپه در شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در گام نخست تعداد هزار خانوار مددجویان گلستانی برای راه اندازی و نصب پنل خورشیدی در گلستان شناسایی شده که از این تعداد ۸۵۰ خانوار مورد تایید شرکت توزیع برق گلستان قرار گرفته و تاکنون تعداد ۵۰۰ نفر به بانک معرفی شدند.

وی تصریح کرد:دو بانک عامل با تعامل خوب و فقط با یک برگ سفته بعنوان ضمانت برای پرداخت تسهیلات بانکی با بازپرداخت چهار درصد بمدت هفت سال همکاری کردند.

مدیرکل  کمیته امداد  گلستان خاطرنشان کرد:برای نصب و راه اندازی هر‌پنل نیاز به ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که از این رقم، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بصورت تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده و ۲۵ میلیون تومان آن توسط خیرین به ویژه گروه صباح در شهرستان گنبدکاووس و مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد خواهد بود.

وی ادامه داد:یکی از مشکلات کمیته امداد در اجرای طرح های اشتغالزایی و اقتصادی، ضمانت بانکی بوده که در این طرح این مشکل حل شده است.
بابایی گفت:شرکت توزیع برق گلستان تعهد کرده به مدت ۲۰ سال برق حاصل از این پنل های خورشیدی را خریدهری نماید و از این مسیر درامدپایداری برای این خانوادها ایجاد می شود.

وی بیان کرد:امروز با حضور استاندار تعداد ۱۰۰ واحد پنل خورشیدی بصورت متمرکز بهره برداری می شود و پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد هزار واحد پنل خورشیدی به بهره برداری برسد و تلاش داریم تا در سال اینده تعداد ۲ هزار پنل خورشیدی را در منازل مددجویان کمیته امداد گلستان نصب و به بهره برداری برسانیم.

هر پنل خورشیدی ماهانه حدود ۲ میلیون تومان درآمد دارد

مدیر کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس گفت:در فاز نخست از این طرح تعداد ۵۰۰ پنل خورشیدی در استان به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۵۱ پنل خورشیدی مربوط به شهرستان گنبدکاووس بوده و تمام این پنل ها در روستای قراول تپه نصب می‌شود.

علیرضا کریمیان اظهار کرد:نصب این پنل‌ها در ساختمان‌های دارای استحکام بنا میسر بوده و باید مورد تایید استانداردهای شرکت توزیع برق واقع شود.

وی تصریح کرد:هر پنل به طور متوسط پنج کیلو وات برق تولید می‌کند و ماهانه حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان درآمد پایدار برای خانوارهای مددجویان کمیته امداد خواهد داشت.


http://www.caspiankhabar.com/93897



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96