اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس:

آمار بستری بیماران با مشکلات حاد تنفسی در گنبدکاووس ۲ برابر شد
رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت:‌ تعداد بیماران دارای مشکل حاد تنفسی این شهرستان طی هفته گذشته ۲ برابر شد و از ۲۹ به ۵۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، دکتر عبدالرحیم پالیده روز یکشنبه در نشست شورای سلامت  گنبد کاووس اظهارداشت:از اول مهرماه تاکنون ۱۴۳ مورد نمونه گیری آنفلوآنزا از افراد با سندروم شدید تنفسی مراجعه کننده به بیمارستان‌ها انجام شد که ۶۲ مورد از این نمونه‌ها مثبت بود.

وی ادامه داد:با اقدامات موثر انجام شده چرخش ویروس کرونا به حداقل رسیده و بیشتر بیماران با مشکل حاد تنفسی مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در این فصل مبتلا به آنفلوآنزا هستند.

رییس  مرکز بهداشت  گنبدکاووس گفت:آنفلوآنزا یک بیماری حاد تنفسی با عامل ویروس است و تب، سردرد، گلودرد، درد عضلانی و سرفه از جمله علائم شایع آن محسوب می‌شود که موارد شدید آن می‌تواند ریه را درگیر کند و در مواردی هم به مرگ بیمار منجر شود.

پالیده افزود:افراد در هر سنی می‌توانند به آنفلوآنزا مبتلا شوند اما افراد زیر پنج سال، بالای ۶۵ سال، خانم‌های باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مثل آسم، دیابت و بیماری‌های قلبی، پرخطر محسوب می‌شوند که انجام واکسیناسیون برای این گروه‌ها انجام شده است.

وی از نهادها و ادارات گنبدکاووس خواست برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری آنفلوآنزا نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها توسط کارکنان دقت بیشتری داشته باشند و در مدارس هم مواد شوینده به میزان کافی برای شست و شوی دست دانش آموزان تامین و وسایل بازی کودکان در پارک‌ها هم با هماهنگی شهرداری ضدعفونی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم با تاکید بر اینکه بیماری آنفلوآنزا از نظر علائم ظاهری شباهت زیادی به بیماری کرونا دارد، گفت:کارکنان ادارات در صورت مشاهده علائم اولیه این بیماری‌ها حتما از ماسک استفاده کرده و مدارس هم نسبت به تهویه هوا در کلاس‌های درس اقدام کنند.

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی به مناسبت هفته بسیج در اینچه‌برون

فرهاد بدیعی همچنین از برنامه‌ریزی برای راه اندازی بیمارستان صحرایی در بخش اینچه‌برون گنبدکاووس خبر داد و گفت:شبکه بهداشت و درمان شهرستان در حوزه روستاها در ارائه خدمات سطح یک ضریب نفوذ نزدیک به ۱۰۰ درصدی دارد اما همواره عده‌ای نمی‌توانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود:کانون بسیج جامعه پزشکی با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان برنامه‌ریزی کرده تا روزهای دوم، سوم و چهارم آذرماه به مناسبت هفته بسیج، بیمارستان صحرایی با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی به نیازمندان دایر شود.

آمار بستری بیماران با مشکلات حاد تنفسی در گنبدکاووس ۲ برابر شد

رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس هم در رابطه با اقدامات پیشگیرانه در بحث شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: اقدامات پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان و شهرستان در حال انجام است و تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشد.

نادر گوگلانی افزود:در چندماه آینده به دلیل فصل سرما و مهاجرت پرندگان دوران پرخطری را از نظر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خواهیم گذراند چرا که هم اکنون این بیماری تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله انگلستان را درگیری کرده است.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه گنبدکاووس یکی از تولیدکنندگان مطرح مرغ گوشتی و تخم مرغ است و اقدامات پیشگیرانه از جمله واکسیناسیون طیور هر ساله انجام می‌شود و انتظار می‌رود هرگونه جابجایی مرغ و تخم مرغ با مجوز و به صورت بهداشتی باشد و تمام ادارات عضو ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شرح وظایف خود را مطالعه کنند.

رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس پایش تالاب‌ها، آب‌بندان ها و مزارع پرورش مرغ گوشتی، تداوم ممنوعیت شکار، ساماندهی بازارهای غیرقانونی فروش پرندگان و جلوگیری از عرضه مرغ زنده در شهر را از دیگر اقدامات در دستورکار دانست.

احمد احمدی رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس هم یکی از راه‌های انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را حضور پرندگان مهاجر دانست و گفت:ممنوعیت شکار پرندگان همچنان برقرار است و با برگزاری نشست‌های متعدد به شکارچیان رعایت موارد لازم برای پیگیری از شیوع این بیماری آموزش داده شده است.

رضا اصالتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس هم در این نشست با تاکید بر اجرای مصوبات شورای سلامت، گفت:تامین دارو و پزشک در بحث بیمارستان صحرایی با حوزه بهداشت و درمان است و سایر ادارات همکاری لازم را برای پشتیبانی با این حوزه داشته باشند.

وی افزود:این بیمارستان با هدف خدمت رسانی به مردم به مدت سه روز از دوم تا چهارم آذرماه در محل مدرسه شبانه روزی دخترانه اینچه برون دایر می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/93909



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96