اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سوز سرما بر تن دانش‌آموزان مدرسه «هاشم‌آباد» گرگان/ قطعی گاز به علت بدهی
در حالی که آبان ماه روزهای انتهایی خود را می‌گذراند و سوز و سرما در نقاط مختلف سایه انداخته اما دانش‌آموزان مدرسه روستای «هاشم‌آباد» گرگان به دلیل قطعی گاز از سیستم گرمایشی محروم هستند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، با وجود فرا رسیدن فصل سرما و کاهش دمای هوا، دانش آموزان  مدرسه  روستای«هاشم آباد»گرگان همچنان در سوز و سرما به ادامه تحصیل می‌پردازند و متأسفانه  گاز  این مدرسه قطع است.

شرکت گاز گلستان علت قطعی گاز این مدرسه را بدهی ۱۴ دوره‌ای این مدرسه اعلام کرده و گفته علی‌رغم صدور اخطارهای متعدد، مسئولان این مدرسه هیچ مراجعه‌ای برای رفع مشکل نداشتند.

قطعی گاز این مدرسه در حالی رقم خورده که تمامی واحدهای آموزشی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های برق، گاز، آب و فاضلاب تا سقف الگوی مصرف معاف هستند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش گرگان در این باره گفت:در حال حاضر سه مدرسه مشکل موتورخانه دارند که یکی از این مدارس، مدرسه روستای هاشم آباد گرگان است، از روز گذشته پیگیر رفع مشکلات و نیازهای آن هستیم و امروز نیز یک اکیپ برای پیگیری این مشکل به مدرسه موردنظر اعزام شدند.

عباس گرزین افزود:تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا مشکل موتورخانه مدرسه روستای هاشم آباد گرگان در اسرع وقت حل شود تا دانش آموزان در کمال آرامش به تحصیل بپردازند، ما از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مربوط به حوزه آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد.

وی به علت تعلل مدیر مدرسه در پرداخت بدهی و برقراری گاز بهاء اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه مدیر مدرسه قبلی تغییر کردند بحث انتقال مباحث مالی زمانبر شده و به نظر می‌رسد همین مسئله موجب تعویق در پرداخت بدهی گاز بهاء شده است.

وی تأکید کرد:در این خصوص مصوبه‌ای با شورای آموزش و پرورش داشتیم و از ادارات شهرستانی درخواست کردیم در صورتی که مدارس ما در پرداخت بدهی آب، برق و گاز مشکل دارند خدمات آنها را قطع نکنند بلکه طی مکاتبات اداری، مورد را به ما اعلام کنند تا در راستای قطع بدهی اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان نیز در این باره اظهار کرد:گاز این مدرسه از اوایل تابستان قطع نشده و تاکنون نیز هیچ پیگیری از سوی متولیان مدرسه صورت نگرفته است، این مدرسه از سال ۱۳۹۷ تاکنون بدهی خود را پرداخت نکرده و اخطارهای متعددی هم در این خصوص داده شده اما متأسفانه تاکنون به اخطارهای داده شده توجهی نکرده‌اند.

علی طالبی افزود:ما دلیل قطعی گاز این مدرسه بیشتر در عدم هماهنگی مسئولان این مدرسه می‌دانیم، اگر قرار است مدرسه‌ای در اول مهر راه‌اندازی شود باید از آب، برق، گاز و غیره برخوردار باشد و پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان مدرسه انجام شود متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای برقراری گاز این مدرسه صورت نگرفت.

وی تأکید کرد:گرچه ما به دلیل قوانین و مقررات نمی‌توانیم بدهی سال ۱۳۹۷ تاکنون را ببخشیم اما نگاه ما هم صرفاً انتفاعی نیست، اگر مسئولان این مدرسه اول مهر و یا حتی طی روزهای اخیر مراجعه می‌کردند ما نسبت به اتصال گاز اقدام می‌کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به اینکه ما برای خدمات‌دهی به مکان‌هایی همچون مدرسه با مدیران و مسئولان مربوطه تعامل می‌کنیم، خاطرنشان کرد:ما امروز از قطعی گاز این مدرسه مطلع شدیم و متأسفانه مسئولان این مدرسه به‌جای پیگیری این موضوع، آن را رسانه‌ای کردند که این مسئله از اخلاق حرفه‌ای به دور است.

طالبی با بیان اینکه ۱۴ دوره برای مدرسه روستای هاشم آباد گرگان اخطار و ابلاغ فرستادیم اما متأسفانه مسئولان این مدرسه هیچ مراجعه‌ای نداشتند، یادآور شد:در حال حاضر به نیروهای خود اعلام کردم با مدیر این مدرسه تعامل کنند تا در مدت معین نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنند و البته قبل از پرداخت بدهی ما گاز این مدرسه را وصل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های گازبهای واحدهای آموزشی رایگان است و بدهی این مدرسه نیز مربوط به گذشته است که باید پرداخت شود، ابراز داشت:بنده از مسئولان مدرسه هاشم آباد گرگان گله‌مند هستیم که چگونه با وجود قطعی گاز از فصل تابستان تاکنون برای رفاه و آسایش دانش آموزان خود هیچ اقدام نداشتند.


http://www.caspiankhabar.com/93912



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96