اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خشک‌شدن خلیج گرگان محیط زیست گلستان را در معرض نابودی قرار می دهد
زنگانه گفت: خشک‌شدن خلیج گرگان به نابودی جنگل‌های هیرکانی‌، کشاورزی این استان منجر شده و محیط زیست مناطق حاشیه این پهنه آبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از شبستان، علی‌محمد زنگانه امروز(چهارشنبه 2 آذر)در دیدار با رئیس جمعیت  هلال احمر  اظهار داشت:یکی از دلایل خشک‌شدن  خلیج گرگان ، بسته‌شدن راه ارتباطی این پهنه آبی با دریای خزر است که به دلیل  لایروبی  نشدن این مسیرها، خلیج گرگان در آستانه خشکی و نابودی کامل قرار گرفت.

 استاندار  گلستان هشدار داد:اگر کانال‌های ارتباطی خلیج گرگان لایروبی نشود استان گلستان در معرض نابودی قرار خواهد گرفت و این خسارت‌ها کمتر از تخریب و خشک شدن دریاچه ارومیه نیست.

وی همچنین با اشاره به مشکل تجمیع رسوبات در رودخانه‌های استان و تاثیر این موضوع بر تشدید خسارت سوانح طبیعی، گفت:سیل سال ۹۸ نشان داد که گلستان در برابر سیلاب آسیب پذیر است.

زنگانه افزود:کم‌توجهی به لایروبی‌نکردن رودخانه‌ها گلستان را با وقوع بارش سنگین در معرض سیلابی دیگر قرار خواهد داد و خسارت سیل ۸۹ در این استان تکرار خواهد شد.

وی بیان کرد:رسوبات ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیب‌دار وارد رودخانه‌های گلستان می‌شود و دهانه پل‌ها پر از رسوب شده و تجمیع این رسوبات گلستان را در معرض تهدیدی بزرگ قرار داده است.

استاندار گلستان بر ضرورت استفاده حداکثری از بارش باران برای جبران کم آبی استان تاکید کرد و گفت:بهره‌برداری صحیح و هدفمند از آب‌های سطحی ناشی از بارش، بخش عمده مشکل کمبود آب شرب گلستان را برطرف خواهد کرد.


http://www.caspiankhabar.com/93941



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96