اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خبر خوش برای بیماران خاص/ کاهش هزینه‌های درمان با ایجاد صندوق بیماران خاص
مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: با راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه‌های درمان این دسته از بیماران به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی اظهار کرد:برای نخستین بار در سطح کشور یک صندوق تحت عنوان صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج ایجاد شده و در راستای حمایت از بیماران خاص، اعتباراتی نیز به آن اختصاص یافته است.

وی افزود:خوشبختانه به جای آنکه هزینه‌ها و بودجه‌های متفاوت برای بیماران خاص در دستگاه‌ها وجود داشته باشد همه آن اعتبارات در یک دستگاه متمرکز می‌شود تا بیماران خاص طعم شیرین کاهش هزینه‌های  درمانی  را بچشند.

مدیرکل  بیمه سلامت  گلستان خاطرنشان کرد:در گذشته تنها پنج دسته بیماری اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، ام‌اس و پیوند کلیه در زمره بیماران خاص قرار داشت که در حال حاضر به ۲۷ بیماری افزایش پیدا کرده و قرار است تا پایان سال جاری به ۱۰۴ بیماری افزایش یابد.

حسینی از بیماران خاص و صعب‌العلاج خواست برای بهره‌مندی از خدمات حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت‌نام کنند تا پس از تایید در معاونت درمان، به مراکز موردنظر معرفی شوند.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی بیماران خاص با عضویت در این صندوق به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، بیان کرد:در گذشته بیمه پایه اعم از سلامت یا تامین اجتماعی در درمان بیماران خاص تنها سهم خود را پرداخت می‌کردند و عده‌ای دیگر که بیمه تکمیلی داشتند درصد آن را از سازمان بیمه‌گر دریافت می‌کردند؛ در واقع عده زیادی از مردم که بیمه تکمیلی نداشتند تعرفه‌های بخش خصوصی را باید از جیب خود پرداخت می‌کردند که راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج به کمک بیماران می‌آید.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه برخی هزینه‌های درمان برای بیماران خاص سنگین و کمرشکن است، تصریح کرد:راه‌اندازی صندوق بیماران خاص کمک می‌کند تا هزینه‌هایی که تاکنون از جیب بیماران خاص پرداخت می‌شد از این پس تحت پوشش صندوق قرار گیرد.

حسینی تاکید کرد:در مرحله نخست بسته خدمات مرتبط با بیماری‌های ستیک فیبروزیس(CF)، مولتپل اسکروزیس(MS)، اوتیسم، بال پروانه‌ای، موکوپلی ساکاریدوز،پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه پیوند روده پانکراس پیوند قلب هموفیلی، دیالیز،‌بیماری‌های قلب و عروق، خدمات دندانپزشکی و تالاسمی در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت پیاده‌سازی شده و سایر بیماری‌های ابلاغی متعاقباً اجرایی خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/93947



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96