اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای بافت های فرسوده /صدور پروانه ساخت برای هزار واحد فرسوده
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت:برای گسترش طرح نهضت ملی مسکن ، برای هزار واحد فرسوده در استان پروانه صادر شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ملک با بیان اینکه بافت فرسوده  تسهیلات  مختص به خود را دارد افزود:۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۹ درصد به سازندگان بافت‌های فرسوده تعلق می‌گیرد.

او افزود:در اواسط مهر وزارت  راه و شهرسازی  آئین نامه اجرایی را در خصوص بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ را به تصویب هیئت وزیران رساند.

به گفته ملک در این آئین نامه وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران که متولی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است برخی از اراضی به دلایل گوناگون در سنوات گذشته که در اختیار برخی از مردم بوده و ساخت و ساز‌هایی در آن انجام شده و عملا برای اخذ سند مالکیت به نام آن‌ها دچار مشکل هستند.

او با اشاره به اینکه این عرصه دولتی است افزود:پس از اجرایی شدن این آیین نامه، ما از طریق شبکه‌های محلی، فضای مجازی اطلاع رسانی کردیم تا اشخاص مراجعه کنند و سند عرصه به نام آن‌ها منتقل شود.

او می‌گوید:در شهرک‌های جنوبی شهر گرگان مانند آپادانا، فرهنگ شهر و سروش و در شهرک سجادیه و همچنین در شهرستان‌هایی مانند آزادشهر، رامیان، گنبد کاووس و بندرگز از این قبیل اراضی وجود دارد.

ملک گفت:کسانی که در اراضی خود قبل از سال ۹۴ ساخت و ساز انجام دادند مشروط بر اینکه از اراضی دولتی استفاده نکرده باشند به معاونت املاک حقوقی راه و شهرسازی و یا ادارات شهرستان مراجعه و پرونده تشکیل دهند تا برای دریافت سند مالکیت اراضی به نام آن‌ها طبق مفاد آئین نامه اقدام شود.


http://www.caspiankhabar.com/93953



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96