اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دریافت تسهیلات مسکن روستایی ضامن نمی‌خواهد
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: دریافت تسهیلات مسکن روستایی به صورت سفته زنجیره‌ای خواهد بود و دیگر ضامن کارمند نمی‌خواهد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ضمانت سفته زنجیره‌ای بین سه متقاضی دریافت وام مسکن روستایی خواهد بود و این سه نفر با امضای سفته ضمانت همدیگر را در بانک پرداخت کننده تسهیلات بر عهده خواهند گرفت.

حسینی مدیر کل بنیاد مسکن گلستان در برنامه تلویزیونی سیمای گلستان گفت:قبلا برای دریافت تسهیلات وام مسکن روستایی نیاز به ارائه ضامن بود، اما در مصوبه جدید هیچ بانکی حق درخواست ضامن ندارد و ضمانت به صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره انجام می‌شود.

حسینی افزود:اجرای این طرح در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ مصوب شده بود، اما اصلاحیه آن برای اجرا در تاریخ ۹ آذر امسال به استان‌ها ابلاغ شد.

او گفت:در استان گلستان مقرر شده در طرح ۴ ساله جهش مسکن ۹۴ هزار واحد مسکونی ساخته شود که از این تعداد ساخت ۲۸ هزار واحد در روستا‌ها بر عهده بنیاد مسکن است.

حسینی گفت:مقرر شده بنیاد مسکن هر سال ۷ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان بسازد و و برای تامین مسکن در حوزه روستایی محدودیتی نداریم.

او افزود:در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۹ هزار پرونده تشکیل شد و ۸ هزار و ۴۰۰ پرونده به بانک معرفی شدند و تسهیلات در نظر گرفته شده در این بخش ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

حسینی گفت:در حال حاضر زیرسازی ۶ هزار و ۵۲۶ واحد شروع شده است، ۵ هزار و ۴۳۰ واحد به مرحله ستون سازی رسیده اند و در ۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به مرحله اتمام صفرکاری رسیده است.

او ادامه داد:پیش بینی می‌شود تا پایان امسال نخستین واحد‌های طرح جهش مسکن در اختیار صاحبان آن‌ها قرار گیرد.

حسینی گفت:در طرح نهضت ملی مسکن طرحی فراهم شده است که افرادی که تمکن مالی ندارند بدون آورده مالی صاحب خانه شوند.

او افزود:در این طرح مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات به متقاضی پرداخت می‌شود.

حسینی افزود:با این مبلغ یک واحد مسکونی به متراژ ۵۰ متر ساخته می‌شود.

او گفت:متراژ واحد مسکونی در روستا‌ها بر اساس نیاز فرد انتخاب می‌شود ۱۴۰ دفتر طراحی برای این کار در استان مستقر هستند.


http://www.caspiankhabar.com/93971



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96