اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هشت فقره پرونده قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در گنبدکاووس تشکیل و کشف شد
رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس گفت: در ۹ ماهه امسال با بازدیدهای مشترک دستگاه های متولی از سطح شهرستان هشت فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۰ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، خلیل رجبلی صبح امروز در تشریح عملکرد حوزه مبارزه با  قاچاق  کالا اظهار کرد:از ابتدای سال تاکنون تعداد ۴۵ مورد بازدید مشترک با دستگاه های اجرایی مرتبط مانند اداره آگاهی، منابع طبیعی، مرکز بهداشت، اماکن، شرکت نفت و غیره انجام شد.در بازدیدها تلاش می شود تا از قاچاق کالا جلوگیری شود.

وی تصریح کرد:در راستای جلوگیری از قاچاق چوب و چوب آلات جنگلی نیز بازدیدهای مشترکی از واحدهای خرید چوب و تهیه ذغال صورت گرفته است.

رئیس  اداره صمت  شهرستان  گنبد کاووس خاطرنشان کرد:در این بازدیدها انواع کالا در قالب هشت فقره پرونده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال تشکیل و کشف شد و به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی ادامه داد:کالاهای قاچاق کشف شده شامل ۷۴ دستگاه انواع لوازم خانگی و آشپزخانه به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال در قالب سه فقره پرونده، هشت قلم دارو غیرمجاز از عطاری ها در قالب یک پرونده به ارزش بیش از هشت میلیون ریال، تعداد ۶۲ مورد مواد غذایی و بهداشتی در قالب یک پرونده به ارزش ۱۷۰ میلیون ریال، هزارو ۳۴ کیسه کود اوره یارانه ای و حدود هزارو ۷۵۰ لیتر سم خارج از ضوابط و ۳۰ لیتر سم تاریخ گذشته به ارزش پنج میلیارد ریال، تعداد ۲ هزارو ۴۰۰ نخ انواع سیگار قاچاق به ارزش ۲۰ میلیون ریال، تعداد ۱۴۴ قوطی انواع نوشیدنی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیون ریال، تعداد ۶۲ مورد انواع مواد خوراکی و بهداشتی شامل شوینده ها و نوشیدنی ها به ارزش بیش از ۱۷۵ میلیون ریال، تعداد ۳۹ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش ۲۶ میلیون ریال، تعداد ۵۶ قلم دارو، رنگ مو و چای لاغری از عطاری ها، تعداد ۱۵ هزارو ۹۶۷ نخ سیگار و ۴۵۸ بسته تنباکو در قالب دو فقره پرونده به ارزش بیش از ۱۰۴ میلیون ریال است.

رجبلی گفت:همچنین در این بازدیدها که اداره آگاهی نیز حضور داشت تعداد ۲۰ دستگاه تلفن همراه اپل فاقد کد رهگیری و مقداری لوازم جانبی کشف شد.

وی درباره بازدید از انبارها بیان کرد:در این مدت تعداد ۵۵ مورد از انبارهای نگهداری ذخیره گندم و جو با همراهی اداره غله و اداره اگاهی بازدید شد و به کشاورزان و انبارداران تاکید شد که ملزم به ثبت انبار و درج موجودی در سامانه انبارها و سامانه تجارت برای شفاف سازی و رصد جریان کالاهای اساسی هستند.

رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس یاداور شد:با اتاق اصناف، اتحادیه های لوازم یدکی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و دخانیات مکاتباتی در خصوص رعایت ضوابط سامانه جامع تجاری و اخذ شناسه کالا و کد رهگیری انجام شد.

وی با اشاره به اموزش های لازم به واحدهای صنفی ابراز کرد:به منظور چگونگی اخذ شناسه کالا و لزوم تشخیص کالاهای اصلی از قاچاق و شناسایی کالای تقلبی و عدم خرید و فروش انها تعداد ۸۰ کلاس آموزشی برای واحدهای صنفی لوازم یدکی و لوازم خانگی برگزار شد.

رجبلی خاطرنشان کرد:روزانه و بصورت مکرر از واحدهای لوازم خانگی، لوازم یدکی، انبارهای روغن، دخانیات و کالاهای اساسی بازدیدهای مشترک شده و دستورالعمل های مربوطه و لزوم اخذ شناسه کالا و کد رهگیری از سامانه تجاری تبیین می شود.


http://www.caspiankhabar.com/93975



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96