اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز به کار کانون داوری قوه قضائیه در استان گلستان
رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به آغاز به کار کانون داوری محاکم قضایی استان گلستان، گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به کانون داوری بدون نیاز به طرح دعوی در محاکم، اختلافات خود را حل و فصل کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  دادگستری  گلستان، حیدر آسیابی در مراسم افتتاح کانون داوری استان اظهارداشت:با استفاده از ظرفیت کانون داوری، اختلافاتی که ناشی از قراردادها و دعاوی حقوقی است، در کانون های داوری طرح و از وارد شدن این اختلافات به چرخه دستگاه قضایی پیشگیری می‌شود.

آسیابی افزود:همچنین وجود کانون داوری این امکان را به دادگستری استان می‌دهد که رسیدگی به برخی اختلافات را به نهادهای شبه قضایی ارجاع کنند تا از افزایش ورودی پرونده به محاکم جلوگیری کنند.

وی با بیان این که داوری یک نهاد مستقل از دستگاه قضایی است، افزود:اتحادیه‌ها، اصناف و افرادی که در قراردادها شرط داوری را درج کرده باشند و یا بر استفاده از داور در بروز اختلافات ، توافق کرده باشند با مراجعه به کانون و با استفاده از ظرفیت این نهاد بدون ورود به پروسه دادگاه و تشریفات قانونی، اختلافات خود را حل و فصل کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان، حرفه‌ای شدن کار داوری را از مزایای تشکیل کانون داوری اعلام کرد و گفت:صلاحیت متقاضیان داوری توسط مرکز توسعه حل اختلاف استان بررسی و پس از تایید ، پروانه داوری حرفه ای برای افراد صادر می شود.

آسیابی افزود:کانون داوری گلستان امروز در اجرای بند الف ماده 116 قانون توسعه برنامه ششم و دستورالعمل ابلاغی ساماندهی مرکز داوری قوه قضاییه در گرگان راه اندازی شد.

احمد جعفری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان هم گفت:تا کنون صلاحیت داوری 29 نفر در استان تائید شده است و افراد برای داوری می‌توانند به این افراد مراجعه کنند.

جعفری افزود: آرای صادر شده در کانون داوری قطعی و در واحدهای اجرای احکام دادگستری‌ها لازم الاجراست.


http://www.caspiankhabar.com/93978



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96