اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس محیط زیست بندرترکمن:

۱۲ کمین‌گاه شکارچیان غیرمجاز در خلیج گرگان تخریب شد
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن گفت: پایش پیاده محیط‌بانان و جمعی از سمن ها با تخریب و جمع‌آوری ۱۲ کمین‌گاه شکارچیان غیرمجاز و ۱۰ رشته دام انتظاری در خلیج گرگان به پایان رسید.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، علی بیانی اظهار کرد:هر ساله و با شروع مهاجرت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌ها و پهنه آبی گلستان، فعالیت متخلفان شکار و صید در این مناطق بیشتر می‌شود که برای جلوگیری، پیشگیری و مقابله با فعالیت شکارچیان غیرمجاز، گشت مشترک در این زیستگاه‌های ارزشمند برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره حفاظت  محیط زیست   بندرترکمن  افزود:در گشت زنی اخیر محیط بانان و علاقه مندان به حیات وحش در مناطق باتلاقی تالاب بین‌المللی  خلیج گرگان  ۱۲ کمین‌گاه شکارچیان غیرمجاز تخریب و ۱۰ رشته دام انتظاری جمع آوری شد.

وی با اشاره به تشدید گشت‌های کنترلی با آغاز فصل حضور پرندگان آبزی در اکوسیستم‌های منطقه از شکارچیان خواست از هرگونه فعالیت ممنوعه و غیرمجاز در منطقه پرهیز کنند.

بیانی ادامه داد:طبق قانون نصب و ایجاد هرگونه سازه به عنوان کمین‌گاه ممنوع است اما برخی سودجویان با استفاده از اقلامی شبیه نی و گونه‌های نیزاری مبادرت به ساخت کومه های غیرمجاز برای کمین و شکار پرندگان می‌کنند.

گفتنی است خلیج گرگان در سال ۱۳۵۴ به همراه تالاب میانکاله و لپوی زاغمرز در مازندران به عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.

زیستگاه‌های آبی خلیج گرگان با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.


http://www.caspiankhabar.com/93987



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96